خبرگزاری کار ایران

تجلیل از زهره زرشناس در پانزدهمین دوره عصر کتاب

کد خبر : ۶۱۷۱۲۷

آئین گرامیداشت زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس در سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، پانزدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» که به گرامیداشت زهره زرشناس (زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس) اختصاص دارد. (یک شنبه ۹ اردیبهشت) با حضور علاقه‌مندان به این چهره فرهنگی در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

زهره زرشناس متولد۱۳۳۰ در تهران است؛ پس از دریافت مدرک فوق لیسانس فرهنگ و زبان‌های باستانی از دانشگاه تهران، در سال ۱۳۵۷ با رتبه اول در آزمون ورودی (کنکور) دانشگاه تهران در دوره دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۵ موفق به اخذ  مدرک دکترا از دانشگاه تهران شد.

زرشناس از سال ۱۳۵۷  عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب استادیار موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی و دانشیار و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده است.

ایشان از سال ۱۳۶۸ تاکنون به تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و بنیاد ایرانشناسی اشتغال دارند و تاکنون راهنمایی و هدایت بیش از ۱۰۰پایان نامه ( تز) کارشناسی ارشد و دکترا را بر عهده داشته اند.

زرشناس با تألیف بیش از ۸۰مقاله در مجلات علمی ایرانی و خارجی و تألیف ۱۰کتاب در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب درجه استادی (پروفسوری) شده و عضو چندین انجمن علمی ایرانی و خارجی مانند انجمن ایرانشناسان اروپا (SIE) و انجمن زبانشناسی و انجمن ایران شناسی ایران است.

موسسه خانه کتاب پیش از این در سلسله برنامه‌های عصر کتاب آیین گرامیداشتی برای آذرتاش آذرنوش، سیداحمد وکیلیان، اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، زنده یاد غلامحسین صدری افشار، عبدالله کوثری، الریش مارزلف، نوش‌آفرین انصاری، منصوره اتحادیه و حجت الاسلام علی صدرایی خویی، جواد صفی‌نژاد و... برگزار کرده است.

آئین گرامیداشت زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس یک شنبه(۹ اردیبهشت) ساعت ۱۷ در سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، شماره ۱۰۸۰ طبقه منفی دو  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز