خبرگزاری کار ایران

تعداد خبرگزاری‌های مجوز گرفته ایران از اتحادیه اروپا هم بیشتر است/موسسه همشهری مجوز خبرگزاری گرفت

کد خبر : ۶۱۶۵۵۵

محمد سلطانی‌فر (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) گفت: اگر به تعداد خبرگزاری‌های مجوز گرفته ما نگاه کنید؛ شاید از خبرگزاری‌های خیلی از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا هم بیشتر باشند!

سلطانی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره دلیل اینکه سیاست هیات نظارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دادن مجوز خبرگزاری‌‌ها گفت: خبرگزاری در دنیا معنی خاص خودش را دارد. یک خبرگزاری باید در تمام استان‌ها و شهرهای بزرگ دفتر، کارمند و امکانات خبری خوب و وسایل ارتباط جمعی برای انعکاس خبری‌اش داشته باشد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه خبرگزاری یکسری اصولی را باید به لحاظ فنی دنبال کند که اسمش را بگذاریم خبرگزاری، گفت: هیات نظارت به درستی جلوی اینکه یک پایگاه خبری فقط به خاطر پز بخواهد اسمش خبرگزاری باشد و از اعتبارش استفاده کند را گرفته و اجازه نمی‌دهد هر چیزی لفظ خبرگزاری را بگیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به تعداد خبرگزاری‌های مجوز گرفته ما نگاه کنید؛ شاید از خبرگزاری‌های خیلی از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا هم بیشتر باشند! در واقع مجوز را گرفتند اما چون توان راه‌اندازی‌اش را ندارند خیلی از خبرگزاری‌ها ما غیرفعال هستند. به همین دلیل نمی‌خواهیم لفظ خبرگزاری را خراب کنیم.

او با تاکید بر اینکه نگاهش به موضوع خبرگزاری فنی و حرفه‌ای است نه محتوایی؛ گفت: خبرگزاری باید دفتر و پرسنل و تاثیرگذاری و حضور در وقایع مختلف داشته باشد. قرار نیست اسم هر پایگاه خبری را خبرگزاری بگذاریم. بنابراین تا جایی که می‌توانیم جلوی رشد خبرگزاری‌ها را می‌گیریم.

این گفته سلطانی‌فر مبنی بر توقف ارائه مجوز برای راه‌اندازی خبرگزاری‌ها در حالی‌ست که اخیرا موسسه همشهری مجوز راه‌اندازی یک خبرگزاری را علاوه بر پایگاه خبری همشهری آنلاین دریافت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز