خبرگزاری کار ایران

«چاپکرده‌ها و نوشته‌های ایرج افشار» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۴۲

کتاب «کتابشناسی موضوعی-تاریخی از چاپکرده‌ها و نوشته‌های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» تحقیق و تالیف میلاد عظیمی به تازگی از سوی موسسه خانه کتاب راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا؛ کتاب «کتابشناسی موضوعی – تاریخی از نوشته‌ها و چاپکرده‌های ایرج افشار» بیش از سه هزار و هفتصد صفحه شامل کتابشناسی نوشته‌ها و مقالات ایرج افشار در فاصله میان سال‌های ۱۳۲۳ تا ۱۳۹۵ خورشیدی از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

نیکنام حسین‌پور؛ سرپرست موسسه خانه کتاب در مقدمه این کتاب نوشته است؛ «شادروان استاد ایرج افشار(۱۳۸۹-۱۳۰۴) را باید مهمترین، تاثیرگذارترین و البته پرکارترین کتاب پژوه ایران در همه اعصار فرهنگ ایران دانست؛ پژوهشگری سختکوش که در جایگاه چهره های بین المللی قرار داشت؛ آثار او محل مراجعه پژوهشگران داخلی و خارجی علاقمند به کتاب و فرهنگ  بود؛ البته در کنار کتابشناسی؛ باید او را همزمان، ایران شناس و یزد شناس دانست. در واقع، کتابشناسی و ایران شناسی او مکمل یکدیگر بود؛ با این حال، فعالیت ها و خدمات استاد افشار، ابعاد دیگری هم دارد؛ علاوه بر مسئولیت ها و مدیریت های گوناگون در حوزه کتابشناسی و فرهنگ ایرانی (همایش های داخلی و خارجی، فعالیت های تاسیسی و...) او عکس های فراوانی را از نقاط مختلف ایران تهیه کرده است....».

این کتاب می‌کوشد با عرضۀ فهرستی موضوعی ـ تاریخی از نوشته‌ها و چاپکرده‌های ایرج افشار به ایران‌شناسان و ایران‌شناسی کمک کند و چشم‌اندازی از گسترۀ جستجوها و پژوهش های افشار ترسیم کند تا قدر و مقدار خدمات فرهنگی او مشخص شود. همچنین در این کتاب سعی شده  از منظری به نوشته ها و چاپکرده های افشار نگریسته شود و مدخل هایی استخراج فهرست شود که علاوه بر اینکه هدف های متعارف و مشخص یک کتابشناسی را محقق می کند، من حیث المجموع زوایایی از منش و شخصیت افشار  را نیز بازتاب هد. بنابراین، مخاطب در این کتاب اعم از کسی است که صرفا در جست و جوی فوائد علمی و ایران شناسی است.

کتاب «کتابشناسی موضوعی-تاریخی از چاپکرده ها و نوشته های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» تحقیق و تالیف میلاد عظیمی در سه جلد و در سه هزار و هفتصد صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان  از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز