خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگردانان مطرح کرد؛

وحید نصیریان متفاوت‌ترین کارگردانان سینمای ایران بود اما قدرش را ندانستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۱۵۱

آیین گشایش انیمیشن «قلب سیمرغ» به کارگردانی زنده‌یاد وحید نصیریان شب گذشته 14 اسفند ماه با حضورخانواده، سینماگران، انیماتورها و برخی از مدیران سینما در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایلنا، روانبخش صادقی (رئیس انجمن فیلمسازان انیمیشن ایران_آسیفا) گفت: این انیمیشن هنوز به لحاظ کارگردانی کاری قابل اعتنا است و اگر در زمان خودش اکران می‌شد، می‌توانست مخاطب بسیاری داشته باشد. این انیمیشن کارگردانی و روایت خوبی دارد که من در آثار دیگر انیمیشن کمتر دیدم. وحید در سال آخر زندگی‌اش سرکشی‌هایی داشت که می‌خواست آن‌ها را رام کند به همین دلیل در حال ساخت «رام کردن ماهی سرکش» بود. کاش قلب سیمرغ در زمان خودش اکران می‌شد و بسیاری کاش‌های دیگر که امیدوارم آن‌ها را برای هنرمندان دیگر نگاه نداریم. در همین زمانی که زنده هستند بگذاریم کار کنند و پای آن‌ها بایستیم حتی اگر شکست بخورند. حیف که وحید نیست اما یادش با ما بوده و هست.

محسن امیریوسفی (رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان) نیز گفت: مطمئن هستم که روح وحید عزیز در گوشه‌ای از سالن مشغول تماشای ما است و به ما می‌خندد. خنده‌اش بیشتر از این بابت است که من به عنوان یکی از دوستان صمیمی‌اش این جا صحبت می‌کنم و به عنوان رئیس کانون کارگردانان درباره وحیدی حرف می‌زنم که یکی از متفاوت‌ترین کارگردانان سینمای ایران بود اما متاسفانه قدرش را ندانستند.

وی با بیان اینکه این قدر ندانستن اتفاقی بسیار ظالمانه بود، افزود: چند بار باید اینجا بایستیم و حسرت دوستان از دست رفته‌مان را بخوریم. به ظاهر اظهار خوشحالی کنیم که فیلمشان فرصت اکران یافته است. جای وحید خالی است و ای کاش این اتفاق زمان بهتری می‌افتاد. پس از هشت سال به همت گروه هنر و تجربه و آقای طباطبایی نژاد این فرصت فراهم شد اما ای کاش در زمان حیات وحید شاهد اکران انیمیشن اش بودیم. امیدوارم وحید نصیریان‌هایی که در سینمای ایران هستند یا در آینده در تمام حوزه‌های سینما به‌صورت مستقل شروع به کار می‌کنند چنین اتفاقی را تجربه نکنند و در زمان حیات خود شاهد اکران فیلمشان باشند.

جلال نصیریان؛ عموی وحید نصیریان هم از تمام کسانی که برای اکران انیمیشن «قلب سیمرغ» تلاش کردند، تشکر کرد.

در پایان این مراسم انیمیشن «قلب سیمرغ» برای حاضران در سالن فردوس نمایش داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز