خبرگزاری کار ایران

واکنش کیوان ساکت به روند انتخاب مدیرکل دفتر موسیقی:

نباید اجازه دهیم هنرمندان را دور بزنند/به حضور همه موزیسین‌ها نظرخواهی از آنها نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۸۱

کیوان ساکت می‌گوید: آنچه در این شرایط به آن احتیاج داریم، حضور همه هنرمندان و نظرخواهی از آنهاست. ما نباید اجازه دهیم یک جمع کوچک تمام سکان موسیقی و تصمیمات آن را به شکلی در دست بگیرد که هر چیزی اتفاق می‌افتد تنها به نفع مصالح آنها باشد.

کیوان ساکت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره حاشیه‌هایی که این روزها پیرامون برخی فضاسازی‌‌ها درباره انتخاب مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل انجمن موسیقی به وجود آمده، گفت: روال عادی وزارت ارشاد این بود که وزیر آن، معاون هنری را تعیین می‌کرد و او، فردی را به‌عنوان مدیرکل دفتر موسیقی انتخاب می‌کرد. درنهایت نیز اینکه مدیرکلی که برای دفتر موسیقی انتخاب می‌شد تا چه اندازه فرد شایسته و کاردانی باشد یا نباشد، مسئولیتش به معاون هنری مربوط می‌شد.

این موزیسین در ادامه افزود: امروز ما شاهد آن هستیم که جمعی متشکل از چند نفر قصد دارند نظر خودشان را به وزیر ارشاد القاء کنند. دلیل چنین کاری هم این است تا شخصی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی؛ تصدی امور را برعهده بگیرد که درست در مسیر خواسته‌های این چند نفر پیش برود. این شیوه برخلاف جریان طبیعی و روال دموکراتیک یک انتخاب درست محسوب می‌شود.

کیوان ساکت گفت: فکر می‌کنم آنچه در این شرایط به آن احتیاج داریم، حضور همه هنرمندان و نظرخواهی از آنهاست. ما نباید اجازه دهیم یک جمع کوچک تمام سکان موسیقی و تصمیمات آن را به شکلی در دست بگیرد که هر چیزی اتفاق می‌افتد تنها به نفع مصالح آنها باشد. روندی که متاسفانه در این سال‌ها حاکم بوده است.

این آهنگساز و نوازنده تار در ادامه افزود: این مرتبه باید این زنهار را به آقای وزیر محترم بدهیم که مراقب این حرکت ناپسندیده باشند تا رای و نظر شخصی عده‌ای بر رای و نظر تمامی هنرمندانی که در این مملکت در حال زحمت کشیدن هستند، غالب نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز