خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق:

تبادل و تعامل ارتباطات فرهنگی با ایران، مورد توجه اقلیم کردستان عراق است

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۳۰

معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق با ابراز خوشنودی از توسعه روابط بر مبنای فعالیت‌های فرهنگی با ایران گفت: تبادل و تعامل ارتباطات فرهنگی با ایران، مورد توجه اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش ایلنا، سالار عثمان حسین صبح امروز (۱۳ اسفند) در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان در سنندج اظهار کرد: بسیار خوشحالم که‌ امروز در شهر اساتیدی همچون قطب‌الدین صادقی، هادی ضیاالدینی، جلال ملک‌شاه‌ و بهروز غریب‌پور در خدمت شما هستیم.

وی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر این رویداد فرهنگی قدردانی کرد و افزود: اقلیم کردستان عراق و ایران روابط فرهنگی و تاریخی زیادی با همدیگر داشته‌اند و در حقیقت پیشینه‌ تاریخی ما بین دو طرف مهم‌ترین عامل روابط حسنه‌ دو کشور است.

معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه توسعه و گسترش روابط بر مبنای فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه است، اذعان کرد: ایران همیشه‌ یکی از مهم‌ترین خواستگاه‌‌های تولید علم و کتاب در منطقه‌ و جهان بوده‌ است، که در همین راستا به دنبال توسعه روابط فرهنگی خود هستیم.

سالار عثمان حسین، برگزاری نمایشگاه های مشترک و کنفرانس‌های علمی را موجب برقراری روابط حسنه فرهنگی بین دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: تبادل و تعامل ارتباطات فرهنگی بین دوکشور مورد توجه اقلیم کردستان عراق است.

استفاده از ظرفیت و مشترکات فرهنگی ایران و کردستان عراق مورد توجه باشد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر استفاده از ظرفیت و مشترکات فرهنگی قومی اقلیم کردستان عراق با ایران تاکید کرد.

سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: ارتباط با اقلیم کردستان عراق می تواند به توسعه کتابخوانی و ارتباطات فرهنگی دو کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه این دو کشور مشترکات فرهنگی زیادی با همدیگر دارند، افزود: لازم است از ظرفیت‌های فرهنگی و قومی اقلیم کردستان عراق و ایران در مناسبت‌های مشترک بهره گرفته شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز کردستان به واسطه دفاع از کشور سرش ستبر است و ما ایام خوش مردم در مرزبانی و حفظ تمامیت ارضی مردم این دیار را فراموش نمی‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه مردم کردستان در سال‌های سخت برای کشور افتخار آفریدند، اذعان کرد: امروز امنیت کشور مدیون دلاورمردی مرزداران است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش کتاب را عامل ماندگاری هر ملت و قومی دانست و اذعان کرد: دین پیامبرانی که با خود کتاب آوردند، ماندگار شد.

حسینی خاطرنشان کرد: خانواده‌های که در تعلیم فرزندانشان کتاب را سر لوحه قرار دادند قطعا رستگار خواهند شد چرا که افرادی که در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت می‌کنند، در طول تاریخ موفق تر بوده‌اند.

هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان از ۱۳ تا ۱۸ اسفند جاری با حضور ۳۳۸ ناشر کشوری و ۱۴ ناشر از اقلیم کردستان عراق در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان در سنندج دایر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز