خبرگزاری کار ایران

از برخورد پلیس با خوانندگان ترامادول تا کم‌لطفی موزیسین‌ها به مهرافشان

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۱۵

هفته اخیر برای موسیقی کشورمان با اتفاقاتی چون درگذشت عبدالکریم مهرافشان و حضور کم‌رنگ موزیسین‌ها در مراسم تشییع او، بگومگوی محمد معتمدی و اداره ارشاد اصفهان، حاشیه‌های اولین فستیوال موسیقی الکترونیک و ارشاد تهران و بسیاری از اتفاقات دیگر همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اهالی موسیقی در هفته گذشته عبدالکریم مهرافشان (آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان) را از دست دادند. مهرافشان که مدت‌ها بیمار بود در حالی در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت که خبر درگذشتش با دو روز تاخیر منتشر شد.

مراسم تشییع پیکر عبدالکریم مهرافشان نیز روز چهارشنبه 9 اسفند با حضور کم‌رنگ اهالی موسیقی از مقابل تالار وحدت برگزار شد تا در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شود. در این مراسم سالار عقیلی، کامبیز روشن‌روان و فاضل جمشیدی سخنرانی کردند و مسئولانی چون فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) و محمود دعایی (مدیر مسئول روزنامه اطلاعات) نیز حضور داشتند.

از برخورد پلیس با خوانندگان ترامادول تا کم‌لطفی موزیسین‌ها به مهرافشان

از دیگر اتفاقات هفته گذشته هشدار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به خوانندگانی بود که برای مواد اعتیادآور ترانه اجرا کرده ‌اند.

در حاشیه نشست دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با سازمان‌های مردم‌نهاد، پرویز افشار گفت: به تازگی در فضای مجازی شاهد موجی از خوانندگانی بودیم که برای ترامادول و زولپیدوم و داروهای اعتیادآور دیگر ترانه خوانده بودند که با آنها هم برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در آشفته بازار مواد مخدر، سوداگران و پیاده‌نظام‌های آنها در فضای مجازی تلاش می‌کنند به روش‌های مختلفی این مواد را تبلیغ کنند. وقتی یک نفر تبلیغات کاذب و بازار مکاره‌ای درست می‌کند، برای سود بردن است اما متاسفانه برخی به آن دامن می‌زنند و بزرگنمایی می‌کنند.

از برخورد پلیس با خوانندگان ترامادول تا کم‌لطفی موزیسین‌ها به مهرافشان

کشمکش میان محمد معتمدی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز طی هفته اخیر خبرساز شد. روز دوشنبه 7 اسفند؛ معتمدی (خواننده موسیقی سنتی) با انتشار متنی از لغو شدن کنسرت 17 اسفند ماه‌ خود در اصفهان خبر داد و به انتقاد از اداره کل ارشاد این استان پرداخت.

به دنبال این سخنان محمد معتمدی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز سه‌شنبه (8 اسفند ماه) ضمن انتشار متنی با عنوان «عدم صدور مجوز یا لغو مجوز کنسرت محمد معتمدی در اصفهان صحت ندارد» ادعاهای این خواننده را به‌طور کامل رد کرد و توضیحاتی درباره 5 مرتبه‌ای که طی امسال برای معتمدی مجوز کنسرت داده بودند، ارائه داد.

از برخورد پلیس با خوانندگان ترامادول تا کم‌لطفی موزیسین‌ها به مهرافشان

ماجرای حذف دو موزیسین از جدول اجراهای اولین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران از دیگر اتفاقات پرسروصدای هفته اخیر برای اهالی موسیقی بود. حمید خسروبیگی (مدیر برگزاری فستیوال موسیقی الکترونیک) درباره حذف نام دو «دی جی» از جدول اجراها و لغو مجوز اجرای آنها از سوی ارشاد گفت: تقریبا هیچ دلیلی به ما اعلام نشده ولی آنچه مشخص است فستیوال باید بدون اجرای آنها برگزار شود و توضیحات بیشتری در این باره ندارم.

محمدحسین اسماعیلی (معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) نیز درباره این موضوع گفت: هر برنامه یا فستیوالی که قرار است برگزار شود تا زمان برگزاری آن امکان دارد اصلاحات و تغییرات بسیاری در جدول آن اتفاق بیفتد. حتی در جشنواره موسیقی فجر هم امکان دارد جدول اجراها تا روز آخر تغییر کند. وقتی برنامه‌ای برای اولین مرتبه در قالب موسیقی الکترونیک قرار است برگزار شود بالاخره امکان دارد یکی دو گروه از جدول حذف یا به آن اضافه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که «روال جشنواره‌ها به این صورت است که جدول برنامه‌ها بعد از اخذ تمامی مجوزها منتشر می‌شود، چرا این چهار موزیسین مجوزهایشان لغو شده؟» گفت: یکسری مسائل به خود هنرمندان بازمی‌گردد؛ امکان دارد یک کنسرت دو ماه قبل مجوزهای لازم را دریافت کند و تا زمان برگزاری آن اتفاقاتی از سوی گروه یا هنرمند روی دهد که باعث ایجاد یکسری مسائل شود و بعد از آن ممکن است اتفاقاتی بیفتد که مجوز را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع همه مسئولیت به خود ارشاد مربوط نمی‌شود و بخشی از آن هم به هنرمندان بازمی‌گردد. به هر حال مجوزی که صادر می‌شود تا زمان صدور مجوز مورد بررسی قرار گرفته و احتمال دارد اتفاقاتی ازسوی هنرمند روی بدهد که تغییراتی در مجوز به وجود آورد.

از برخورد پلیس با خوانندگان ترامادول تا کم‌لطفی موزیسین‌ها به مهرافشان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز