خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد:

اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران باید به 38 میلیارد تومان برسد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۸۶

فیروز آبادی معتقد است که باید به سمت خودکفایی و بهره‌گیری از موتور جستجوگر بومی، رایان‌نامه بومی (ایمیل)، دستگاه‌های ارتباطی و پیام‌رسان‌های بومی حرکت کرد.

به گزارش ایلنا، دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین بخش از چهارمین منشور رسانه با تاکید بر اهمیت ساماندهی فضای مجازی در کشور، گفت: برای ساماندهی این فضا 16 سند بالادستی در حال تهیه و اجراست.

ابوالحسن فیروزآبادی (رئیس مرکز ملی فضای مجازی) افزود: تدوین و تصویب الزامات شبکه ملی اطلاعات ازجمله این اسناد است که اجرای آن با پیچیدگی‌های فراوان در حال پیگیری است.

 دبیر شورای عالی فضای مجازی  گفت: شورای عالی فضای مجازی قرارگاه فرماندهی برای هم‌افزایی و سیاسگذاری کلان در فضای مجازی است که هدف آن بهره‌گیری مناسب از این امکان و توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی است.

 فیروزآبادی، ساماندهی پیام رسان‌ها، تدوین و اجرای نظام نامه مقابله با حوادث فضای مجازی و برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر اسناد در حال اجرا در شورای عالی فضای مجازی بیان کرد.

 رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه کسب و کار و اقتصاد فضای مجازی، گفت: اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران باید به 38 میلیارد تومان برسد اما امروز این رقم 15 میلیارد تومان و بسیار اندک و بخشی از آن صرفاً فعالیت اپراتورهاست.

 فیروزآبادی با انتقاد از انحصار پیام‌رسان‌های خارجی در ایران گفت: باید پیام رسان‌های بومی و ایرانی جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه بخش عمده سخت افزار و نرم‌افزارهای فضای مجازی در انحصار نظام سلطه قرار دارد، تاکید کرد: خودکفایی و بهره‌گیری از موتور جستجوگر بومی، رایان‌نامه بومی (ایمیل)، دستگاه‌های ارتباطی و پیام رسان‌های بومی از اولویت‌های ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز