خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر ارشاد از جشنواره هنرهای تجسمی فجر

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۲۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز با حضور در موسسه فرهنگی و هنری صبا از بخش رقابتی دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی درباره انتقال موزه هنرهای معاصر تهران به سازمان میراث فرهنگی گفت: تاکنون درباره انتقال این موزه صحبتی نشده است و چیزی نیز به من نگفته‌اند اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، من شخصاً با آن مخالف هستم.

افزود: از همه هنرمندانی که به هنر معاصر ایران و صیانت از آن توجه دارند، تشکر می‌کنم و حتما این در جایی مورد مدیریت قرار می‌گیرد که با حساسیت‌‌هایی که هنرمندان دارند، به شکل درستی از لحاظ مدیریت و اجرا باشد.

وی ادامه داد: بحث صیانت و نظارت درباره آثار فرهنگی را در این دوره به معاون هنری با تأکید جدی‌تری گفته‌ایم و دوستان قبلی هم این مراقبت را داشته‌اند.

صالحی گفت: نه فقط هنرهای تجسمی که در دیگر جشنواره‌های بزرگ هم حتما به زیرساخت‌‌های جدی‌تری در تهران نیاز داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نیاز جشنواره تجسمی به کاخ جشنواره (گالری ملی) برای برگزاری مناسب این رویداد هنری اظهار داشت: در این حوزه تلاش می‌کنیم اما در حوزه‌‌های مختلف کاخ جشنواره نداریم و این موضوع فقط مربوط به جشنواره تجسمی نیست.

وی افزود: حتماً تهران به عنوان پایتخت جشنواره‌های منطقه‌ای و بعضاً فرامنطقه‌ای نیازمند آن است  که زیرساخت‌های خود را در حوزه جشنواره‌های بزرگ ببیند و این زیرساخت برای تهران حتماً مورد نیاز است. ما هم در این مدت با دوستان دولت و خود آقای رئیس‌جمهور صحبت‌های مختلفی داشته‌ایم تا بتوان برای زیرساخت‌های جدی‌تر در پایتخت کارهایی  کرد و از جمله مکانی برای جشنواره‌ها فراهم کرد.

صالحی گفت: اتفاقات قابل توجهی در هنرهای تجسمی در حال رخ دادن است. همانطور که دانش بینارشته‌ای لحظه‌به‌لحظه در حال رشد و تکامل است،‌ هنرهای بینارشته‌ای هم مرحله به مرحله پیش می‌روند. این ترکیب‌سازی‌ها ما را با هنرهای جدید و خلاقانه‌ای روبه‌رو می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ایده‌‌های بکر و تازه، اتفاق دیگری است که در حوزه هنرهای تجسمی رخ داده است و هنرمندان از تکرار فاصله گرفته اند و به سمت ایده‌‌های جدید رفته‌اند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگری که مشهود است، گستره ماده هنر است و مانند خود ایده و محتوا، متنوع و نامحدود شده است. نکته دیگر هم اینکه دامنه هنرهای تجسمی به وسعت جغرافیای ایران است و هنرمندان استانی در کنار هنرمندان تهرانی رقابت می‌کنند و دیده می‌شوند.

صالحی افزود: هنرهای تجسمی می‌‌تواند فضای نشاط و امید ایجاد کند،‌ چه در خالق آن و چه در فضاهایی که عرضه می‌شود. چون مکان دیدن هنرهای تجسمی به یک سالن مشخص ختم نمی‌شود و می‌تواند به پهنه محیط اجتماعی ما دیده شود. دیدن هنر به ویژه هنرهای بصری، دریچه‌های درون را باز تر و افق‌های تازه‌تری را  ترسیم می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هنرهای تجسمی نباید به یک جشنواره سالانه محدود شود که اینطور هم نیست. تکرار و توسعه هنرهای تجسمی در همه فضاهای ایران می‌تواند به تولید نشاط کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز