خبرگزاری کار ایران

جهانگیری و ‌شریداوی«در رگ تاک» را منتشر کردند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۵۱۵

آلبوم «در رگ تاک» که به همنوازی سیامک جهانگیری (نی) و نبیل‌یوسف شریداوی (سازهای کوبه‌ای) اختصاص دارد، از سوی نشر نوفه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، سیامک جهانگیری درباره آلبوم «در رگ تاک» و این همنوازی گفت: در این اثر سعی شده است قطعاتِ ریتمیک در قالب دورها و ریتم‌های متنوع اجرا شوند. اگر چه اجرای فرمِ آوازی در ساز نی، به دلیل خصلت‌های صوتی‌اش متداول‌تر است، اما در این مجموعه همواره ارائه‌ی فضاهای پُرتحرک و متنوعِ ریتمیک مدّ نظر بوده، که این امر در کنار سازهای کوبه‌ای با نوازندگی درخشان دوست نازنینم نبیل‌یوسف شریداوی میسر و اجرا شده است.

جهانگیری همچنین در مورد اجرای این آلبوم اضافه کرد: این اثر در دو دیدار و به‌صورت کاملاً بداهه اجرا و ضبط شده است.

برخی از قطعات این آلبوم عبارتند از: «روان»، «از پی»، «کُردانه»، «در حلقه»، «چرخان»، «سرخوش»، «بدرقه» و «بی‌واژه».

سیامک جهانگیری، نوازنده‌ی نی، آهنگساز و مدرس دانشگاه، نزد عبدالنقی افشارنیا فراگیری این ساز را آغاز کرد و پس از ورود به دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران نوازندگی نی را نزد محمدعلی کیانی‌نژاد دنبال کرد. او در زمینه تألیف کتاب و سی‌دی برای آموزش ساز نی نیز فعالیت‌هایی داشته است. آلبوم‌هایی چون «می‌رسد باران»، «ترنمی برای صبح»، «۲۴ چهارمضراب از ابوالحسن صبا»، «بدرقه‌ی ماه» و اجرای «ردیف استاد عبدالله دوامی» گوشه‌ای از فعالیت‌های سیامک جهانگیری در زمینه‌ی موسیقی هستند.

نبیل‌یوسف شریداوی نزد نیما مالکی‌زاده در سال 1378 فراگیری موسیقی را آغاز کرد. در ابتدا در گروه «پایکوبی» به سرپرستی نیما مالکی‌زاده و بعدها در گروه‌هایی چون «فراق»، «کهن»، «شورانگیز» و... به فعالیت در زمینه‌ی موسیقی پرداخت. او همچنین در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز