خبرگزاری کار ایران

در نشست پرسش و پاسخ فیلم لاتاری مطرح شد؛

کسی دولت را به خاطر فیلمی که زاییده تخیل است، محکوم نخواهد کرد/چند کفش پاره کردیم تا مجوز گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۷۲

نشست پرسش و پاسخ فیلم لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان با حضور کارگردان و سایر عوامل فیلم، بامداد روز دوشنبه (16 بهمن) در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مهدویان (کارگردان فیلم لاتاری) در نشست خبری این فیلم که تا ساعت 1 بامداد طول کشید، درباره رفتار انتقامی شخصیت اصلی فیلم در انتهای فیلم گفت: لاتاری یک فیلم است اما وقتی قانون کارآمد نیست، رفتار فراقانونی پیش می‌آید و در هر جامعه‌ای ممکن است رخ دهد. این یک هشدار است که ممکن است منجر به یک جور حادثه شود و در کشور هم شاهد این اتفاقات هستیم.

مهدویان ادامه داد: این فیلم برای ساخته شدن چندین ماه پشت درهای ساخت ماند و این نگاه غلط است. قهرمانان در همه انواع سینما کار غیرمتعارف می‌کنند و مثال زیاد داریم. اشکال از همین جا شروع می‌شود که کاراکتر را نماد کسی می‌دانند. اینطور نیست. همیشه می‌گوییم یعنی مردهای ما، مأموران ما و... اینطور هستند؟ باید اجازه داد شخصیت‌ها شکل بگیرند. سنجیدن‌ها سینمای ما را عقیم کرده است. این نگرانی‌ها باعث چیده شدن اول و آخر فیلم‌ها شده. در فیلم‌های مختلف قهرمانان فیلم‌های تاریخی هر کاری می‌کنند و وضعیتی که در زندگی عادی تجربه نمی‌شود، تجربه می‌کنند.

محمود رضوی (تهیه‌کننده فیلم) نیز گفت: ما نمی‌خواهیم بگوییم امنیت ملی مهم است، عزت و غیرت مهم نیست. این سه کنار هم معنا دارد. اگر برای یکی دیگری زیر سوال برود، همه چیز خراب شده، تا به حال درباره این مسئله حرفی نزده‌ایم و درپوشی گذاشته‌ایم و همه چیز را نفی کرده‌ایم. یک نفر در فیلم است که غیرت ملی دارد، یک نفر غیرت شخصی. اینها جایی که نیاز هستند به صحنه آمدند. بین نجات‌ دادن جان امیرعلی و دیگری، یکی را انتخاب کردم.

وی با اشاره به رفتاری که در هنگام صدور پروانه ساخت با این فیلم شد، گفت: نمی‌دانم به دیگران اجازه نگارش این فیلمنامه را می‌دادند یا نه. ما چند کفش پاره کردیم تا مجوز گرفتیم. از پروانه ساخت تا مرحله دیده شدن، فضاهایی می‌سازند که باعث ترس همه می‌شود. اثر؛ خودش خودش را قضاوت می‌کند و تا کاری دیده نشود، نمی‌توان حرف زد. ترکیب ما ترکیبی بود که باعث شد فیلم مجوز بگیرد.

 حمید فرخ نژاد ادامه داد: اگر آدم‌ها بابت نقش‌ها محاکمه می‌شدند، باید جان لنون بارها کشته می‌شد و اعدامش می‌کردند. به‌نظر من؛ مرتضی (حمید فرخ نژاد) در فیلم عقلانیت حاکم است و جایی که نباید درگیر شد درگیر نمی‌شود. به نظرم کسی دولت ما را به خاطر فیلمی که زاییده تخیل است، محکوم نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز