خبرگزاری کار ایران

احمد مازنی در گفت‌وگو با ایلنا:

تا حصول نتیجه، پرونده فرهنگستان و شرکت پارس آرین را پیگیری خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۵۳۰

مازنی گفت: از مسئولانِ فرهنگستان و شرکت پارس آرین می‌خواهیم که پیگیرِ اقدامات مجلس در خصوص مسئله‌ای که پیش آمده باشند. مجلس آمادگی دارد تا حصول نتیجه، این پرونده را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مازنی گفت: چندی پیش به شرکت پارس آرین رفتیم و مدارک آن‌ها را ملاحظه کردیم ولی بعد از آن به مسئله‌ی بودجه‌ی مجلس خوردیم و ادامه‌ی‌ روند بررسی ممکن نشد.

رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌زودی به فرهنگستان هنر نیز خواهیم رفت و پرونده‌های آن را نیز بررسی می‌کنیم. باید پرونده‌های دادگاه طرفین مورد بررسی قرار گیرد. از طرفین می‌خواهیم تا ما را در جریانِ آخرین مرحله از اقداماتشان قرار دهند.

مازنی در پایان افزود: از مسئولانِ فرهنگستان و شرکت پارس آرین می‌خواهیم که خود نیز پیگیرِ اقدامات مجلس در این خصوص باشند. مجلس آمادگی دارد تا حصول نتیجه، این پرونده را پیگیری کند.

مازنی پیشتر در گفتگو با ایلنا اعلام کرد بود که نگرانِ وضعیت پیش‌آمده؛ است و تصمیم دارد در مسئله‌ی فرهنگستان هنر ورود کند. وی گفته بود: «نامه‌ای به دکتر صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته‌ام و درخواست کرده‌ام تا با هنرمندانی که مرتبط به این موضوع هستند نشست مشترکی برگزار کنیم. منتظریم وزیر ارشاد؛ زمان این نشست را مشخص کند. من اراده‌ی رسیدگی به این کار و اصلاح آن را در آقای صالحی می‌بینم.»

در مرداد ماه سال جاری، محمدعلی معلم دامغانی (رئیس فرهنگستان هنر) با انتشار نامه‌ای سرگشاده، وضعیتِ مالکیتِ 500 تابلو از نقاشان مطرح معاصرِ حاضر در فرهنگستان هنر را مبهم اعلام کرده بود. در بخشی از این نامه آمده بود: «شرکت پارس آریان به سرپرستی آقای امین تفرشی مدعی مالکیت آن است که ادعاست و بایستی اثبات شود. عجالتاً مال، مال الله است و متعلق به مردم و میهن اسلامی است (من آنچه شرط بلاغ است). الحمدالله».

علی اکبر امین تفرشی (رئیس شرکت پارش آرین) نیز ادعای معلم دامغانی را مصداق بارز نشر اکاذیب و تهمت و افترا دانسته بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز