خبرگزاری کار ایران

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتى خواستار نمایش عمومى فیلم "عصبانى نیستم" شدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۱۷۰

انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه شهید بهشتى با صدور بیانیه‌اى در اعتراض به توقیف مجدد فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان، خواستار نمایش عمومى این فیلم شدند.

به گزارش خبرنگار ، ایلنا متن کامل این بیانیه که برای ایلنا ارسال شده، به شرح زیر است:

«الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» (آل‌عمران/۱۳۴)

 اواخر شهریور امسال بود که خبر مسرت‌بخش رفع توقیف پنج فیلم سینمایی به گوش رسید. در این میان فیلم «عصبانی نیستم» از رضا درمیشیان که  بعد از گذشت تقریباً چهار سال موفق به دریافت مجوز اکران شده بود، توجه بسیاری از اصحاب رسانه و مردم را به خود جلب کرد. اگرچه عده‌ای انتظار اکران فیلم را می‌کشیدند، عده‌ای دیگر امید چندانی به اکران این فیلم نداشتند تا اینکه در اواخر آذرماه، در حالی که تاریخ اکران فیلم هم مشخص شده بود، خبر آمد که فیلم عصبانی نیستم برای پنجمین‌بار پس از گرفتن پروانه نمایش از نوبت اکران بیرون کشیده شده است. این اتفاق که در امتداد فشارهای نهادهای فراقانونیِ دگم‌اندیش رخ داده بود، با واکنش‌های بسیاری از سوی هنرمندان و مردم مواجه شد. اگرچه پس از انتشار این خبر، رضا درمیشیان، کارگردان فیلم گفت: «عصبانی نیستم ولی حال و شرایط خوبی ندارم.»، اما ما دانشجویان از نظاره‌ی ردپای کوته‌فکرانی که نه‌تنها دغدغه‌ی فرهنگ نداشته، بلکه ویرانگر فرهنگ هستند، در سطوح بالای تصمیم‌گیری در مورد مسائل فرهنگی، عصبانی هستیم.

عصبانی هستیم از اینکه نمایندگان منتخب ملت امضا جمع می‌کنند تا از اکران فیلمی که در مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور (جشنواره فیلم فجر) شرکت داشته و در بخش‌های مختلفی نامزد دریافت جایزه بوده است، جلوگیری کنند.

عصبانی هستیم از اینکه فیلمی که ستاره‌دار کردن دانشجو در دوره‌ی هشت ساله‌ی ریاست جمهوری پیشین ایران را به بوته‌ی نقد می‌گذارد، این‌گونه در دولت موسوم به تدبیر و امید، خود ستاره‌دار می‌شود.

عصبانی هستیم از دخالت نهادهای فراقانونی که همواره با نگاه قیم‌مآبانه خود را صاحب بلامنازع فکر و اندیشه‌ی ملت دانسته و پدرسالارانه در تمامی امور اظهار فضل می‌نمایند.

عصبانی هستیم از گروهی که با مصادره‌ی حق به جانب خود و با جا زدن خود به جای دل‌سوزان ملت، که نمایش دایه‌ی دل‌سوزتر از مادرشان دیگر برای مردم جذابیتی ندارد، وزیر فرهنگ و ارشاد کشور را به زدن سیلی تهدید می‌کنند.

 عصبانی هستیم، بی‌نهایت عصبانی هستیم، اما مانند همیشه خشم خود را فرو می‌خوریم، و به توصیه‌ی قرآن از صبر یاری می‌جوییم، باشد که نجوای انزجارمان به گوش مسئولین برسد و اقدامات مطلوب در راستای اکران فیلم‌های توقیفی این چنینی که ماحصل اندیشه‌ی هنرمندان دغدغه‌مند کشور است، صورت بگیرد و از اعمال نظرهای سلیقه‌ای که روح حاکمیت قانون در کشور را خدشه‌دار می‌کند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز