خبرگزاری کار ایران

همکاری حفاظتی و مرمتی ایران و ایتالیا در تخت جمشید

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۲۰

پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی–فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه مستندنگاری و حفاظت و مرمت آثار محوطه میراث جهانی تخت جمشید و منظر فرهنگی آن با مرمتگران ایتالیایی همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، کامران احمدی (رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی) امروز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی بین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و موسسه مرمت گران بدون مرز ایتالیا، یادداشت تفاهم همکاری مبادله شد.

او از اهداف اصلی این یادداشت تفاهم را مستندنگاری و حفاظت و مرمت آثار در محوطه میراث جهانی تخت جمشید و منظر فرهنگی آن اعلام کرد.

به گفته احمدی، طبق این تفاهم نامه طرفین در زمینه پژوهش و تحلیل داده‌های گردآوری شده و همچنین توسعه بانک اطلاعاتی مرتبط با آثار همکاری خواهند کرد.

رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی اظهار داشت: آموزش پژوهشگران جوان در زمینه حفاظت و مرمت و همچنین چاپ و انتشار دستاورد‌ها از دیگر موضوعات مورد تفاهم در این همکاری است.

او در پایان افزود: این یادداشت تفاهم از پاییز امسال به مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز