خبرگزاری کار ایران

پیام مدیرکل دفتر موسیقی به سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۶۰۹

فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش ایلنا، در متن پیام فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) آمده است:

باسمه تعالی

هنر، پرده‌دار راز آفرینش و تجلّی‌گاه تلاش انسان برای گشودن فرصت‌هایی رو به جاودانگی است و «موسیقی»، طنین‌انداز این نیاز در گوش هستی. هنری که رسالت عمیق خود، برای ترسیم معنویت گرایی و زیبا‌شناسی انسان‌های منزّه را در فراگیر‌ترین و آشنا‌ترین ابزار، یعنی نغمه‌ها و آوا‌ها، نشان می‌دهد و گواه از حافظۀ تاریخ می‌گیرد که: ما همه اجزای آدم بوده‌ایم در بهشت این لحن‌ها بشنوده‌ایم.

زیست اجتماعی ساکنان ایران اسلامی هم به گویا‌ترین زبان، همین را گواهی می‌دهد و گوشزد می‌نماید که این هنر، بی‌نیاز به واسطه، رسا‌ترین پیام رسان و مؤثر‌ترین زبان فرهنگیِ بی‌ترجمانی است که از همیشه تا امروز، آیینۀ هویّت بلند، ذوق ظریف و مرام صلح گرایانۀ ایرانیان برای سایر ملل به شمار می‌رود.

از این رو، جشنوارهٔ بین المللی موسیقی فجر، به شایستگی پرچمداری میراث گرانقدر ناملموس و گنجینۀ شفاهی این سرزمین را به دوش گرفته و بر این پایه، انتظاری دور از دست نیست که این رخداد بزرگ، هر سال، شایسته و جامع‌تر از پیش، به رشد و ارتقاء خود بیندیشد. اندیشه‌ای برای تقویت مشترکات خود با موسیقی کشورهای حوزۀ «ایران فرهنگی»، به ویژه مردمان همسایه و نیز نگاهی هوشمندانه برای بهره یابی از فراز‌ها و تجربیّات مفید موسیقی سایر کشور‌ها و همچنین اعتبار یابی روز افزون جایزه و سنجۀ معتبر «باربد».

و اینک «جشنواره موسیقی فجر» در تداوم مسیر تکوینی و ارتقایی خود، به سی و سومین منزل از منازل امید بخش خود رسیده است تا از پیشکسوتان و هنرمندان راه آشنا بهره‌هایی تازه بردارد امّا یقینا «دفتر پیشنهادات این جشنواره، برای دریافت و به کاربندی نظریات مناسب و متناسب، همچنان گشوده می‌ماند.

 فرزاد طالبی

 مدیرکل دفتر امور موسیقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز