خبرگزاری کار ایران

پاسخ جواد نوروزبیگی به سیدجمال ساداتیان؛

به جشنواره فیلم فجر اعتراض ندارم اما انتقاد دارم/توصیه به اضافه شدن بخش جنبی با محتوای فیلم‌های اول

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۳۶۲

نوروز بیگی معتقد است؛ مدیران جشنواره می‌توانند با درنظر گرفتن یک بخش جنبی اجازه بدهند 10 فیلم از آثار کارگردان‌های فیلم اول به نمایش دربیاید و دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده سینما) در واکنش  به توضیحات سیدجمال ساداتیان پیرامون روند انتخاب فیلم‌ها در برنامه اینترنتی 35، گفت: متاسفانه جشنواره فیلم فجر به سمتی حرکت می‌کند که سود آن برای سینما کمتر می‌شود. باید در جشنواره فیلم فجر انتخاب آثار براساس کیفیت فیلم‌ها باشد و فیلم خوب و استاندارد مبنای انتخاب برای حضور در جشنواره فیلم فجر باشد البته نه اینکه کیفیت فیلم‌ها برای اعضای هیات انتخاب ملاک نباشد اما احساس من این است که انگار مسائل دیگری در شکل انتخاب فیلم‌ها دخیل است.

نوروزبیگی با بیان اینکه "به عملکرد جشنواره اعتراض ندارد اما انتقاد جدی دارد"، گفت: نظر دادن هیات انتخاب و انتخاب فیلم‌ها توسط آنها حق آنهاست اما باید مراقب باشیم که استقلال جشنواره زیرسوال نرود و شائبه‌ای درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها به وجود نیاید.

وی ادامه داد: اینکه فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس آنقدر قوی ساخته شده‌اند که در جشنواره حضور دارند جای خوشحالی دارد اما چرا باید به شکلی عمل کنیم که امروز در محافل سینمایی مطرح شود که دو فیلمی که پارسال نیز دیده و رد شدند، امسال دوباره در جشنواره حضور دارند. این مسائل به جشنواره ضربه می‌زند.

نوروزبیگی با اشاره به اینکه باید جشنواره به سمتی حرکت کند که مشارکت حداکثری سینماگران را در آن شاهد باشیم، گفت:  آیا این برای جشنواره عیب نیست که بسیاری از فیلمسازان خودخواسته آثار خود را به جشنواره نمی‌دهند؟ چرا کمال تبریزی و رسول صدرعاملی و بسیاری از فیلمسازان کار اولی در جشنواره حضور نداشته باشند؟ این روند باعث می‌شود در آینده فیلمسازان انگیزه کمتری برای حضور در جشنواره داشته باشند به همین دلیل امروز ما باید این مساله را اخطار بدهیم تا جشنواره از مسیرش خارج نشود.

نوروز بیگی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر باید به فیلمسازان جوان و اول توجه کند، افزود: امسال متاسفانه جشنواره به فیلمسازان فیلم اول توجه نکرد هرچند هنوز  نیز دیر نشده است و مدیران جشنواره می‌توانند با درنظر گرفتن یک بخش جنبی اجازه بدهند 10 فیلم از آثار کارگردان‌های فیلم اول به نمایش دربیاید و  دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز