خبرگزاری کار ایران

«لاسارو» توسط مسعود رایگان روی صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۵۶۵

«لاسارو» با ترجمه، طراحی و کارگردانی مسعود رایگان از جمعه هشتم دی ماه در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان ‌روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، در خلاصه داستان نمایش آمده است: «لاسارو کودکی است که توسط مادرش به مرد کوری فروخته می‌شود، این اتفاق شروع فراز و نشیب‌های زندگی لاسارو است»

این نمایش که توسط ملچیور شدلر آلمانی نگاشته و دراماتورژی شده، برگرفته از رمان لازاریلویِ تُرمسی یکی از رمان‌های قرون وسطی اسپانیاست و لازاریلو اولین رمان پیکارِ(Picaresque Novel) قرن چهارده اسپانیا. دنیای پیکارِست دنیای زیرزمینی، مردمان بی‌ارزش و مطرود کلیسا و دربار، در دوران گذر اروپا از قرون وسطاست. پیکارو در اسپانیای قرن چهارده تا هفدهم به پسربچه‌ها یا نوجوانانی گفته می‌شد که از خدمت یک ارباب به خدمت ارباب دیگری می‌رفتند، از ماجرایی به ماجرای دیگر، مضحک و مصیبت‌بار، در جهانی بی‌رحم که اگر هوش و زکاوت به کار نباشد، از بخت و طالع خوش، کاری ساخته نیست.

مسعود رایگان که دی ماه گذشته «فرشته مرگ» را با بازی نسیم ادبی و توماج دانش بهزادی در تالار حافظ روی صحنه برده بود، دی ماه امسال نمایش «لاسارو» را با بازی کامبیز امینی، بانیپال شومون، فروغ قجابگلی، نوشین اعتماد، اویس خلیل‌زاده، محسن عیدی، یوسف محوی، نیما مظاهری، مهسا اصغری و آرزو تاج‌نیا در تماشاخانه ایرانشهر ‌روی صحنه خواهد برد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: رویا تیموریان، دستیاران کارگردان: امیر دلفانی ، نوشین اعتماد، ساخت و طراحی موسیقی: علی سینا رضانیا، طراح صحنه: مسعود رایگان، طراح لباس: الهام شعبانی، برنامه‌ریز: نوشین اعتماد، طراح نور: کیوان معتمدی، طراح دکور: امیرحسین باباییان، طراح گریم: امید گلزاره، مدیر صحنه: اویس خلیل‌زاده، عکاس: ماهور موسائیان، روابط عمومی و تبلیغات: وحید نظربیگی و آیدا اورنگ، تصویربردار و تدوینگر: سامان رستمی، گرافیست: لینا خلیقی.

نمایش«لاسارو» از هشتم دی ماه در دو سانس18 و 20:30 در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی به مدت یک ماه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز