خبرگزاری کار ایران

در نشست پوشش و پدافند غیرعامل عنوان شد؛

قبادی: نیازمند هوشمندی و بازنگری در حوزه منسوجات هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۹۴۸

دومین نشست علمی تخصصی پوشش و پدافند غیرعامل با عنوان "زلزله و منسوجات امدادی" تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، روح الله باقرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر، رامین رادنیا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ابراهیم تاجیک نوری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال امر استان تهران، مرتضی اکبرپور، معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و صاحبان صنعت در تالار رودکی برگزار شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در دومین نشست علمی تخصصی پوشش و پدافند غیر عامل با عنوان "زلزله و منسوجات امدادی" بر لزوم طرح مسئله و بهره برداری علمی از مجموعه نشست های علمی تخصصی پوشش و پدافند غیر عامل تأکید کرد.

در این نشست، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، روح الله باقرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر، رامین رادنیا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ابراهیم تاجیک نوری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال امر استان تهران، مرتضی اکبرپور، معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و صاحبان صنعت در تالار رودکی برگزار شد.

قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این نشست با اشاره به لزوم طرح مسئله و بهره برداری علمی از مجموعه نشست های علمی تخصصی پوشش و پدافند غیر عامل گفت: اتفاقات مهمی در حوزه های گوناگون رقم می خورد که کارگروه نیز می تواند در کنار این جریانات نقش مؤثر ایفا کند.

او تصریح کرد: تجربه نشست قبلی نشان می دهد که در چنین شرایطی، صنعتگران ما از دانشگاهیان جلوتر هستند و امید است با پیوند میان این دو بخش، نقش سازنده خود را در فضای فعلی ایفا کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر اینکه نیازمند هوشمندی و بازنگری در حوزه منسوجات با موضوع پدافند غیرعامل هستیم اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث زلزله طی ما‌های اخیر در کشور ما داغ است، کارگروه تمایل دارد تا مأموریت مهم توجه به مقوله زلزله و منسوجات امدادی را در دستور کار قرار دهد و امیدواریم موضوعات مطرح در این نشست، مسیر جریان سازی در این عرصه را هموار سازد.

تاجیک نوری: زلزله پدیده‌ای طبیعی و عدم آمادگی ما غیر طبیعی است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال امر استان تهران گفت: توزیع اقلام زیستی همچون پوشاک و سایر منسوجات از مهمترین نیازها در زمان رخ دادن بلایای طبیعی است.

ابراهیم تاجیک نوری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال امر استان تهران در این نشست، ضمن ارائه توضیحاتی درباره وظایف سازمان امداد و نجات به عنوان تخصصی ترین سازمان امدادی جمعیت هلال احمر بیان کرد: این جمعیت در زمان به وقوع پیوستن بلایای طبیعی از جمله زلزله، بیش از هر چیز دیگری به توزیع اقلام زیستی همچون پوشاک و سایر منسوجات نیاز دارد.

او افزود: امیدواریم تا در این راستا، سطح کمی و کیفی خدمات افزایش یابد و به ویژه در امر تأمین منسوجات، شاهد همراهی طیف گسترده ای از فعالان این عرصه با چنین جریاناتی باشیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال امر استان تهران ادامه داد: انواع مختلفی از پوشاک همچون ستادی عملیاتی، مناسب برای فصول سرد و گرم و متناسب با سلسله مراتب سازمانی وجود دارد که البته شرایط طراحی و تولید البسه باید متناسب با وضعیت اقلیمی، سطح کاربردی، رعایت ملاحظات فرهنگی و اجتماعی و رعایت الزامات راحتی استفاده و فعالیت باشد.

او با اشاره به اینکه زلزله پدیده‌ای طبیعی و عدم آمادگی ما غیر طبیعی است تأکید کرد: تبیین نیاز فعلی کشور ما در حوزه منسوجات کاربردی برای مقابله با حوادث طبیعی امری حائز اهمیت است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش همه سویه آمادگی در مقابله با این پدیده ها باشیم.

باقرزاده: منسوجات در تقویت حواص محصولات بتنی نقش مؤثری دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: منسوجات در تقویت خواص محصولات بتنی نقش مؤثری دارند و منجر به بهبود خواص سازه ها در راستای مقابله با بلایای طبیعی می‌شوند.

روح الله باقرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر در این نشست بیان کرد: کاربرد منسوجات در بحث شهرسازی مطرح است و از جمله این کاربردها می توان به الیاف بتنی اشاره کرد.

او افزود: در این بحث، دسته بندی های فنی منسوجات مطرح است که منسوجات در صنعت حمل و نقل، کاربردهای نعتی، بهداشتی پزشکی، خانگی، سازه، ورزش و حوزه ایمنی و محافظت از جمله این کاربردها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در این دانشگاه در راستای تولید الیاف بتنی به تکیه بر بنیه های صنعت نساجی اظهار داشت: منسوجات در تقویت خواص محصولات بتنی نقش مؤثری دارند و منجر به بهبود خواص سازه ها در راستای مقابله با بلایای طبیعی می‌شوند.

باقرزاده تصریح کرد: نمونه های موفی از ساخت سازه های بتنی با تکیه بر منسوجات در کشورمان به انجام رسیده که از مهمترین خصوصیات این طرح ها می توان به پایداری، دوام و خاصیت عایق بودن این سازه ها اشاره کرد.

رادنیا: وجود جعبه پناه شامل مجموعه ای از وسایل نجات به ویژه منسوجات از ضروریات است

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: وجود جعبه پناه شامل مجموعه ای از وسایل نجات به ویژه منسوجات در خانه ها برای ایرانیان از ضروریات است.

رادنیا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این نشست اظهار داشت: مدیریت بحران یکی از ضروریات کشور ما است چرا که به لحاظ اقلیمی و جغرافیایی در یک منطقه حادثه خیز قرار داریم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در چنین شرایطی وجود جعبه پناه شامل مجموعه ای از وسایل نجات به ویژه منسوجات در خانه ها برای ایرانیان از ضروریات است.

او ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در این باب، لزوم برپا کردن مانورهای آمادگی برای مقابله با زلزله در مجتمع های مسکونی پایتخت است که باید در دستور کارمدیران ساختمان ها قرار گیرد.

اکبرپور: خواستار طراحی و تولید کاورهای سازمانی برای کارکنان سازمان مدیریت بحران کشور هستیم

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خواستار طراحی و تولید کاورهای سازمانی برای کارکنان سازمان مدیریت بحران کشور از سوی فعالان حوزه مد و لباس کشور هستیم.

اکبرپور، معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در این نشت بیان کرد: خوشحالیم که برای نخستین بار به موضوع زلزله و منسوجات امدادی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پرداخته شده و بخش های صنعتی و تخصصی بااین جریان درگیر شده اند.

او ادامه داد: دراین راستا و به منظور نمایش بهتر از ساختار مدیریت بحران کشور، خواستار طراحی و تولید کاورهای سازمانی برای کارکنان سازمان مدیریت بحران کشور از سوی فعالان حوزه مد و لباس کشور هستیم.

اکبرپور با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مردم کشوری همچون ژاپن با بلایای طبیعی همچون زلزله بیان کرد: سطوح بحران در ادامه به وقوع پیوستن بلایای طبیعی متفاوت است و در سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی برنامه ریزی می شود و در این راستا راه های جلوگیری از اوج گیری بحران همچون کنترل، واکنش و مدیریت بعد از بحران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: لازم است تا طراحان و تولیدکنندگان و همچنین صاحبان صنعت نساجی از ساختار مدیریت بحران کشور مطلع شده و لباس مناسب برای این بخش ها را طراحی و تولید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز