خبرگزاری کار ایران

داود موسایی مطرح کرد؛

برای برگزاری نمایشگاه کتاب، مصلی انتخاب بهتری است/شرایط فعلی شهرآفتاب نادرست، ناایمن و غیراصولی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۵۰۹

در حال حاضر وقتی شهرآفتاب قرار است همچنان در این حجم میزبان ناشران در چادر‌ها و فضاهای موقت باشد بهتر است که نمایشگاه کتاب آتی را مجدد در‌‌ همان مصلی برگزار کنیم.

داود موسایی (مدیر انتشارات فرهنگ معاصر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بهترین محل برای نمایشگاه کتاب سی و یکم گفت: من از جانب خودم حرف می‌زنم چراکه هر کسی یک ایده‌ای دارد. از دید من؛ بهترین شرایط آن شرایطی است که قابل اجرایی و عملیاتی شدن است. پیش از نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (سیدعباس صالحی) داشتم درباره این مسئله گفت‌وگو کردیم، پیشنهاد دادم که با توجه به اینکه به نظر می‌رسد شهرداری در شرایط فعلی و کلا در شرایط اقتصادی و مالی کشور شاید نتواند تکمیل فضاهای مسقف شهرآفتاب و اضافه کردن ۶۰هزار مترمربع فضا را برای نمایشگاه سی‌ویکم اجرایی کند، ولی می‌توان تعهدی گرفت که مثلا سالی دو سالن از موارد قول داده شده به فضاهای مسقف شهرآفتاب اضافه شود.

او ادامه داد: درباره شهرآفتاب همه ایرادات ازجمله اینکه دور است و... گفته شده ولی در حال حاضر متروی شهرآفتاب فعال شده و فضا هم به واقع یک فضای نمایشگاهی است. لذا در صورت رفع نواقص گزینه بهتری نسبت به مصلی است. البته اگر مسائل ترافیکی نمایشگاه بین‌المللی در چمران حل می‌شد، این مکان بهترن محل برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بود ولی در انتخاب بین شهرآفتاب و مصلی چون شهرآفتاب برای نمایشگاه ساخته شده، انتخاب منطقی‌تری است. حالا طبیعتا باید مسائلی پارکینگ و رفت‌وآمد و... حل شود. در خیلی از جاهای دنیا (منهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت) هم مکان برگزاری نمایشگاه کتاب از مرکز شهر فاصله دارد. در حال حاضر باید ببینیم با توجه شرایط انتخاب کدام گزینه عملی‌تر و اجرایی‌تر است.

این فعال نشر سپس با اشاره به لزوم احداث چادر و فضای مسقف در شهرآفتاب برای تعداد زیادی از ناشران، اضافه کرد: اگر شرایط در شهرآفتاب مثل سال گذشته باشد که باید تعداد زیادی چادر و فضای موقف آماده کنیم، به هیچ عنوان همکاران ما نباید زیر بار بروند. من سال گذشته هم گفتم اگر همین رویه ادامه داشته باشد اصلا در بخش خارجی همکاری نخواهم کرد چراکه قول سقف و سالن را به ناشران داده‌ایم.

موسایی افزود: در حال حاضر وقتی شهرآفتاب قرار است همچنان در این حجم میزبان ناشران در چادر‌ها و فضاهای موقت باشد بهتر است که نمایشگاه کتاب آتی را مجدد در‌‌ همان مصلی برگزار کنیم. مصلی اعلام کرده با تکمیل فضای مسقفی که برای این مکان صورت داده؛ نهایتا قرار است تنها یک چادر در ایام نمایشگاه کتاب دایر شود. اصولا  برگزاری نمایشگاه زیر چادر نادرست، ناایمن و غیراصولی است ولی در شرایط فعلی مصلی میزبان منطقی‌تری برای نمایشگاه می‌رسد.

مدیر انتشارات فرهنگ معاصر در پایان گفت: مصلی هم بی‌تمایل به بازگشت نمایشگاه کتاب نیست و هر مکانی که میزبان این نمایشگاه باشد بازدیدکننده خواهد داشت به همین دلیل مالک و مدیریت هر مکانی هم طبعا از این میزان بازدیدکننده استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز