خبرگزاری کار ایران

زمین‌لرزه به ابنیه تاریخی تهران آسیب نزد/تورهای طبیعت‌گردی ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۲۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به وقوع زمین لرزه شب گذشته در استان تهران گفت: این زمین لرزه هیچگونه آسیبی به موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران وارد نکرده است.

به گزارش ایلنا، رجبعلی خسروآبادی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران) گفت: از اولین دقایق وقوع زمین‌لرزه در تهران در شب گذشته، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تهران به حالت آماده‌باش کامل درآمد و در بازدیدهایی که صورت گرفته مشخص شد خوشبختانه هیچ‌گونه آسیبی به موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران وارد نشده است.

خسروآبادی گفت: امروز امکان بازدید از موزه‌های استان تهران فراهم نیست چراکه موزه‌ها به‌خاطر رعایت مسائل امنیتی پلمپ شده‌اند با این حال فضاهای عمومی موزه‌ها و نیز اماکن فرهنگی‌تاریخی در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی آماده میزبانی و اسکان شهروندان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی همچنین از ممنوعیت اجرای تورهای طبیعت گردی بویژه به مقصد غارها در پی زلزله شب گذشته تهران ـ البرز، خبر داد و گفت: باتوجه به زلزله ۵.۲ ریشتری شب گذشته البرز ـ تهران و هشدار مسؤولان مربوط در خصوص احتمال وقوع پس لرزه‌های بعدی، برگزاری تورهای طبیعت‌گردی توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان  به غارهای طبیعی تهران و استان‌های همجوار تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی از علاقمندان به طبیعت‌گردی درخواست کرد؛ در چند روز آینده از ورود به غارهای رودافشان و بورنیک در استان تهران خوداری کنند تا ایمنی غارها پس از وقوع زلزله تهران توسط کارشناسان مورد بررسی قرار  گیرد.

به گفته او، تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی، اجرای تورهای طبیعت گردی به مقصد غارها را  برای روز جمعه یکم آذر ماه برنامه‌ریزی کرده‌اند که با توجه به شرایط اضطراری الزامی برای اجرای تعهدات آنها نیست و می‌توانند  به مسافران خود کنسلی برنامه بازدید از غارها را اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز