خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم ۱۰ روزه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب به شهرآفتاب؛

سود شهرآفتاب بیشتر به شهرداری برمی‌گردد/۶۰ هزار متر فضای مسقف کم داریم

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۸۵

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: تضمین قطعی از شهرداری برای تکمیل شهرآفتاب و حل مشکلات زیرساختی این مکان یعنی، تخصیص بودجه مشخص، انتخاب پیمانکاران و آغاز عملیات اجرایی و البته دادن تعهدات لازم برای تکمیل فضاها در زمان مشخص شده.

همایون امیرزاده (مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران) در گفت‌وگو با ایلنا، در توضیح بیشتر درباره اولتیماتوم ده روزه به شهرداری برای تکمیل و رفع نواقص شهرآفتاب برای برپایی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در این ده روز شهرداری تهران فرصت دارد تا تضمین قطعی بدهد که مشکلات سال گذشته شهرآفتاب برطرف می‌شود و فضاهای مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب را هم در اختیار قرار بدهد. ما تقریبا ۶۰ هزار مترمربع فضای مسقف و استاندارد جدید برای نمایشگاه کتاب نیاز داریم و در حال حاضر شهرآفتاب تنها ۵۵هزار مربع دارد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: نمایشگاه کتاب و ناشران در این دو سال با همه گرفتاری‌ها، کمبودها و مشکلاتی که شهر آفتاب داشته آنهم با توجه به اینکه این مکان ظرفیت تبدیل شدن به فضایی استاندارد برای نماشگاه‌های دائمی و معتبر بین‌المللی را دارد، کنار آمده است. به نظر می‌رسد نمایشگاه کتاب، ناشران و مردم در این دو سال با مدیریت شهری تهران در زمینه انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مصلی به شهر آفتاب همکاری همه‌جانبه‌ای داشته‌اند و سهم خود را به درستی برای پا گرفتن این مکان به عنوان محلی برای نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی ایفا کرده است. ما علی‌رغم اینکه هیچ‌گونه وظیفه قانونی در این مورد نداشته‌ایم با قبول این انتقال هم در حوزه ترافیک و حمل و نقل و هم در زمینه کاهش آلودگی به مدیریت شهری کمک کرده‌ایم.

امیرزاده افزود: این دو سال فرصت بسیار طلایی بود که شهرداری می‌توانست از حضور نمایشگاه کتاب در ظهرآفتاب استفاده‌های بهینه ببرد. یک شهرآفتاب استاندارد برای نمایشگاه کتاب؛ بیشتر از آنکه برای حوزه نشر سود داشته باشد برای خود مدیریت شهری منافع در پی دارد. طبیعتا دوستان شهرداری بعد از دو سال این اجازه را به ما خواهند داد که اگر نسبت به رفع سریع و قطعی مشکلات دو سال گذشته شهرآفتاب درخواست چاره‌جویی داشته باشیم و اگر محقق نشد به گزینه‌های دیگر برگزاری نمایشگاه فکر کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم افزایش فضای دائم و مسقف شهرآفتاب برای میزبانی نمایشگاه کتاب سی‌ویکم یادآور شد: جدا از فضاهای دائمی که در اولین حضور نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب و افتتاح این مجموعه بهره‌برداری شده، در این دو سال هیچ اقدامی برای تکمیل فضاهای دائمی صورت نگرفته است و در این ۱۰ روز شهرداری باید به ما تضمین قطعی بدهد که تا پایان اسفندماه این فضاها آماده شود. یعنی شهرداری سه ماه برای تکمیل ساخت‌وسازها  فرصت دارد و در این ده روز باید به ما اعلام کند که آیا می‌تواند این کار را انجام بدهد یا خیر.

او درباره چگونگی گرفتن تضمین قطعی از شهرداری برای تکمیل شهرآفتاب و حل مشکلات زیرساختی این مکان، بیان کرد: تضمین قطعی یعنی، تخصیص بودجه مشخص، انتخاب پیمانکاران و آغاز عملیات اجرایی و البته دادن تعهدات لازم برای تکمیل فضاها در زمان مشخص شده. ناشران هم به عنوان بخش عمده‌ای از ذی‌نفعان نمایشگاه کتاب تعصب خاصی روی مکان خاصی برای نمایشگاه ندارند. در گفت‌وگویی که ما با تشکل‌ها داشته‌ایم خواست همه این است که در هر کجای تهران که قرار است نمایشگاه کتاب برپا شود، باید استانداردهای لازم فراهم شود، حالا این مکان می‌خواهد در شهرآفتاب باشد، مصلی یا سئول. یعنی مهم این است که مکان نمایشگاه منافع ذی‌نفعان نمایشگاه کتاب یعنی ناشران و مردم را محقق کند که کاملا هم خواسته‌ای معقول و منطقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز