خبرگزاری کار ایران

صدیقه کیانفر به «هایلایت» پیوست/سه بازیگر «آبی مایل به صورتی» معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۸۲

صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما، تاتر و تلویزیون به گروه بازیگران «هایلایت» پیوست.

به گزارش ایلنا، کیانفر که آخرین حضورش در صحنه تئاتر سه سال پیش در نمایش «ماضی‌استمراری» به کارگردانی ندا هنگامی در سالن قشقایی بود،‌ فعالیت تئاتری خود را از سال 1338 در پنجاه  و هشت سال پیش آغاز کرده است. صدیقه کیانفر علاوه بر حضور در سینما و تلویزیون در نمایش‌های مختلفی از جمله، «دکتر استوکمان» به کارگردانی سعید سلطانپور (50 سال پیش)، «آقای بوگندو»، «آریادکاپو»، «پدر»، «برگ ریزان»، «آدمک چوبی»، «منشی گیج » و ... ایفای نقش کرده است.

نمایش «هایلایت» آذرماه در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.

پیش از این حضور فاطمه هاشمی و شراره درشتی در این نمایش قطعی شده بود. همچنین سوسن پرور در مقام نویسنده و کارگردان در «هایلایت» به ایفای نقش می‌پردازد.

سوسن پرور در این نمایش با نگاهی آسیب‌شناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده می‌پردازد. «هایلایت» روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می کند که چرا زندگی‌های متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش می‌شود، آن‌ها که عاشق هم بودند به هم عادت می کنند و یا اینکه زندگی‌شان شامل روزمرگی می‌شود و گذر زمان باعث می‌شود خوبی‌های یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند.

«هایلایت» را ریحانه حسن‌زاده و سوسن پرور نوشته‌اند و از آخر آبان ماه در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.

سوسن پرور بازیگر تاتر،‌ سینما و تلویزیون پیش از این با نمایش «پالت» به کارگردانی محمد حاتمی به روی صحنه رفته بود. پرور نمایش‌های «توالت»، «شوک»، «اشتب با ه گرد تنها» و... را کارگردانی کرده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شمیس پورشاهرضایی، منشی صحنه: تینا تمدنی، مدیر تولید: سمیه شوقی، طراح صحنه: امیرحسین اکبرزاده، رضا درویش، طراح لباس: آرزو ذوالفقاری، دستیار لباس: تارا پورشاهرضایی، طراح و مجری گریم: نازنین بابایی، آهنگساز: مهران میرمیری، طراح گرافیک، پوستر و بروشور: بابک آب برین، عکاس: کوروش برزی، بابک آب‌برین، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی.

صدیقه کیانفر به «هایلایت» پیوست/سه بازیگر «آبی مایل به صورتی» معرفی شدند

سه بازیگر «آبی مایل به صورتی» معرفی شدند

بهنام شرفی، محمد هادی عطایی و امین میری به «آبی مایل به صورتی» پیوستند.

«آبی مایل به صورتی» تازه‌ترین اثر ساناز بیان است که آذر ماه در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود.

پیش‌تر حضور عاطفه رضوی،‌ نسیم ادبی،‌ گیتی قاسمی در این نمایش قطعی شده بود. همچنین حمیدرضا آذرنگ هم در بخش تصویری این نمایش حضور دارد.

«آبی مایل به صورتی» یک درام اجتماعی است که در ادامه تجربه‌های ساناز بیان به روی صحنه می‌رود.

«آبی مایل به صورتی» یک نمایش پژوهشی است که از سال ۹۲ و چهار سال در مرحله میدانی و کتابخانه‌ای در مرحله تحقیق و پژوهش بوده است. نگارش این نمایش در کنار یک تیم پژوهشی و با همراهی نسرین ریاحی پور (پژوهشگر جامعه‌شناس و انسان‌شناس) شروع شده است. ساناز بیان پیش از این نمایش موفق عامدانه، عاشقانه، قاتلانه را به روی صحنه برده بود که در دو نوبت در تماشاخانه اکو و تماشاخانه باران به روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

امین میری سال گذشته نمایش «شلتر» نوشته ساناز بیان را در تاتر شهر روی صحنه برده بود. «شلتر» مستندی اجتماعی بود که روایتی از زندگی کارتن خواب‌ها را تصویر می‌کرد. هادی عطایی هم در آخرین حضور صحنه‌ای خود در نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»‌ ایفای نقش کرده بود. «آناکارنیا»‌ هم آخرین نمایشی است که بهنام شرفی در آن حضور داشت.

ساناز بیان پیش‌تر نمایش‌هایی چون "خانه عروسک"و "خواب های خاموشی" را در تهران، بوسنی، سوئد، نروژ، اسپانیا، هلند، بلغارستان و ...روی صحنه برده و برای نگارش نمایشنامه‌های "هتلی‌ها"و "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" نامزد و برنده جایزه نمایشنامه نویسی جشنواره فجر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز