خبرگزاری کار ایران

تجربه فراموشی موازی با دیوانگی

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۰۴

دیوانگان, درس انسانیت می‌دهند. این اتفاقی است که در تماشاخانه دا به زودی تماشاگران را رهسپار تجربه‌ای متفاوت از یک پرفرمنس می‌کند.

شاهد علوی (کارگردان پرفورمنس "فراموشی موازی") درباره این کار به خبرنگار ایلنا گفت: تجربه موازی، حاصل و مجموعه‌ای از پرفورمنس‌هایی است که با ماهیت انسان امروز، در این سال‌های اخیر در مکان‌های مختلف به اجرا برده‌ام.

علوی در ادامه افزود: در طول اجرای فراموشی موازی، حاضران در فضایی کاملا سورئال و انتزاعی با چالش‌های متفاوتی روبرو می‌شوند.

بنا به گفته این کارگردان، پرفورمنس فراموشی موازی با ادبیاتی کامل درگیر کننده, مرزهای رفتاری بین مخاطب و بازیگرها را شکسته است و در طول ۷۰ دقیقه اجرا مخاطبان به چالش‌های رفتاری متفاوتی دعوت می‌شوند.

از نکات دیگری که به عنوان ویژگی متفاوت این پرفورمنس عنوان می‌شود متفاوت بودن هر اجرا در هر سانس است که امکان تجربه فضاهای گوناگون را برای حاضران فراهم می‌کند.

در جامعه هنری, علوی را بیشتر با عروسک‌هایش می‌شناسند. چنان که تاکنون بیش از شش هزار عروسک از مواد دور ریز ساخته است. حضور او در اجتماع، با همین عروسک‌هایش به مثابه یک پرفورمنس و گالری سیار است.

در این میان عروسک‌ها علوی نیز در چیدمان این پرفورمنس و روند اجرا فراموش نشده‌اند و به گفته او یکی از نکات بارز اجرا, عروسک‌های بازیافتی هستند که در دکور کار و در جاهای مختلف, حاضران با آنها برخورد می‌کنند.

علوی فعالیت‌های هنری‌اش در ژانر پرفورمنس را از سال ۱۳۹۰ و در گالری اثار  آغاز کرده است. او گفت: فراموشی موازی شاید آخرین پرفورمنسی باشد که در ایران کارگردانی می‌کند.

از این کارگردان تاکنون در خانه هنرمندان و دیگر مراکز نمایشگاه‌ها و پرفورمنس‌های متفاوتی روی صحنه رفته است. اما شاید افرادی که از مترو برای ترددهایشان استفاده می‌کنند تاکنون شاهد علوی را با کوله‌ای که عروسک‌های زیادی روز اینجا خوش کرده‌اند دیده باشند. او درباره کارهایی که در همین فضا انجام داده است، گفت: شاید تا امروز بیش از صدها ورکشاپ و پرفورمنس در مترو انجام دادم.

این هنرمند معتقد است: هنر محیطی و داخل بطن اجتماع، تاثیر بسیار بیشتری روی فرهنگ و نگاه مردم دارد. تلاش من بیشتر تمرکز بر این تاثیرگذاری است.

اجراگران فراموشی موازی صبا بهرامی، مائده ملکی و آسمان نصیری، شاهد علوی، آرمان رهایی، عرفان خاکسار، ابوالفضل میرسلیمانی، بیژن محمدی و احمد قوی پنجه هستند.

این کار از تاریخ 28 آبان ۹۶ در ۲ سانس و در ساعت‌های ۱٨ و ۲۰ اجرا می‌شود و تا ۳ اذر ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند در تماشاخانه دا - سالن اصلی- به نشانی تهران، میدان فاطمی، خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ به تجربه فراموشی موازی بروند.

از طریق لینک‌های ارایه شده امکان تهیه بلیت فراهم است. همچنین پیش فروش بلیت پرفورمنس فراموشی موازی در سایت  Www.tik۸.com آغاز شده است.

تجربه فراموشی موازی با دیوانگی

تجربه فراموشی موازی با دیوانگی

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز