خبرگزاری کار ایران

کنسرت همنوازی اکبرپور و هویدا در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۱۹

همنوازی تار و سه‌تار محمدامین اکبرپور و دف مهرزاد هویدا با عنوان «پردیس» دوم آذر ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، کنسرت همنوازی اکبرپور و هویدا در دو بخش اجرا می‌شود؛ بخش اول همنوازی تار و دف در آواز بیات اصفهان و در بخش دوم همنوازی سه‌تار و دف در دستگاه نوا با اشعاری از مولانا اجرا می‌شود.

قطعات هر دو بخش به صورت بداهه اجرا می‌شود و تصنیف‌ها و ضربی‌ها از ساخته‌های محمدامین اکبرپور، نوازندۀ تار و سه‌تار، است. این دو هنرمند پیش از این در دی ماه سال گذشته اجرایی با نام «آب، خاک، پروانه» در فرهنگسرای نیاوران برگزار کردند که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

محمدامین اکبرپور، متولد اهواز، کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر و معماری، آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار است. او نزد استادانی چون داریوش طلایی، داریوش پیرنیاکان، کیوان ساکت، زیدالله طلوعی و محمدرضا لطفی به فراگیری تار و سه‌تار پرداخته و آلبوم‌هایی با آهنگسازی او منتشر شده که عبارتند از: «سینۀ مشروح»، «گلفرش»، «نصیرخانی»، «گلبانگ»، «دلبانگ»، «سروشان»، «نشود فاش». همچنین در آلبوم‌هایی چون «گاهی سه‌گاهی»، «یادوارۀ ظلی ۱و ۲»، «آتش و خاک»، «خوش بود یاری و یادی»، «خوش خرامان»، «قصۀ آفاق» و غیره اجرا داشته است. اکبرپور سرپرست گروه «همنوازان سایه» است و با گروه «بازسازی شیدا» به سرپرستی استاد محمدرضا لطفی  همکاری و اجرا داشته است.

مهرزاد هویدا، متولد تهران، نوازندۀ تمبک، دف و سنتور. او نزد استادانی چون محمدرضا بنایی و محمدرضا لطفی به فراگیری موسیقی پرداخته و با گروه‌هایی چون «آن»، «همنوازان شیدا»، و «سازینۀ نواحی ایران» همکاری می‌کند. وی در چندین فستیوال داخل و خارج از کشور نیز برنامه داشته و در آلبوم‌هایی چون «شبروان؛ هنربداهه‌نوازی» به همراه استاد محمدرضا لطفی و احمد مستنبط، «سایۀ جان»، «هنر گام زمان»، «زخمۀ ساز» با آهنگسازی محمدرضا لطفی، «گلفرش»، «جادوی سکوت» و «با فراغت چند سازم» اجرا داشته است.

همنوازی تار و سه‌تار محمدامین اکبرپور و دف مهرزاد هویدا دوم آذر ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کنسرت همنوازی اکبرپور و هویدا در نیاوران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز