خبرگزاری کار ایران

پژوهش‌جهرمی:

در تلاشیم روز کوروش را در تقویم ملی ثبت کنیم/در جمهوری اسلامی هیچ‌کس مخالف کورش نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۷۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: موضوع کوروش از سلطنت‌طلبان معاند جدا است و نمی‌توانیم تاریخ ایران را به دو قسمت قبل و بعد از اسلام تفکیک کنیم بنابراین با تحقیق و پژوهش و همفکری به یک روز مشخص دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، هادی پژوهش جهرمی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس) در نشست خبری راه اندازی کارگروه علمی و اجرایی روز کوروش گفت: با راه اندازی کارگروه علمی و اجرایی به دنبال مشخص کردن یک روز به عنوان روز کوروش و ثبت در تقویم ملی هستیم.

پژوهش جهرمی افزود: با پیگیری و نامه‌نگاری با ریاست جمهوری، همچنین مطرح شدن موضوع در شورای فرهنگ عمومی مقرر شد کارگروهی اجرایی و پژوهشی متشکل از فرهیختگان علمی، پژوهشی و مذهبی تشکیل شود تا بتوانیم یک روز مشخص و ثبت شده را به نام روز کوروش مطرح کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تبیین کرد: کوروش نیز مانند سعدی، حافظ، خیام و... در این کشور و تاریخ دارای جایگاه است بنابراین به دنبال مشخص کردن یک روز به این عنوان و ثبت در تقویم هستیم.

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی هیچکس مخالف کوروش نیست و سند این موضوع نیز خدمات حفظ و مرمتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجموعه پاسارگاد وتخت جمشید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اولین منشور حقوق بشر را متعلق به کوروش دانست و اضافه کرد: در دوران حاکمیت کورش رفتارهایی انجام شده که مورد تائید تمامی انسان‌های موحد و آزاد اندیش است اما نباید اجازه داد جریان معاند از این حس به نفع خود استفاده کند.

وی ادامه داد: موضوع کوروش از سلطنت‌طلبان معاند جدا است و نمی‌توانیم تاریخ ایران را به دو قسمت قبل و بعد از اسلام تفکیک کنیم بنابراین با تحقیق و پژوهش و همفکری به یک روز مشخص دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۷ آبان هیچگونه ممنوعیتی ایجاد نشد، گفت: محدودیت داشتیم اما ممنوعیت نه که این کار نیز بنا بر اطلاعات رسیده و اطلاع از اینکه برخی می خواهند چه رفتارهایی داشته باشند انجام شد و یک روز محدودیت در طول سال به معنی مخالفت نیست.

پژوهش جهرمی در پایان گفت: بعد ار انقلاب برای حفظ میراث گرانقدر گذشته خدمات زیادی در رابطه با سازه‌های تاریخی صورت گرفته است ضمن اینکه در طول سال تعداد کثیری از گردشگران داخلی و خارجی از پاسارگاد بازدید می‌کنند و این خود یک فرصت ارزشمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز