خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان:

وزارتخانه‌شدن سازمان میراث‌فرهنگی دولت را بزرگ‌تر می‌کند/ آمارهای گردشگری دقیق نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۷۰

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: وزارتخانه‌شدن سازمان میراث‌فرهنگی دولت را بزرگ‌تر می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان در حاشیه نشست خود با جامعه هتل‌داران کشور؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اقدامات خوبی در حوزه گردشگری شروع شده؛ هرچند در گام‌های اولیه توسعه صنعت گردشگری هستیم و باید برنامه‌های بسیار زیادی را اجرایی کنیم.

او افزود: تجاری‌سازی و ایجاد بازار از مهم‌ترین موضوعات در حوزه گردشگری است، اگر بتوانیم گردشگری را رونق بدهیم و میزان گردشگران ورودی را افزایش بدهیم، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود و به‌دنبال آن طرح‌های گردشگری توجیه اقتصادی پیدا می‌کنند، این روند، علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ورود به صنعت گردشگری کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه چه تاثیری در روند فعالیت این بخش دارد، گفت: نظر دولت این است که تبدیل این سازمان به وزارتخانه، موجب بزرگ‌تر شدن دولت می‌شود، با توجه به اینکه مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی فرابخشی است و موضوعات گردشگری به بخش‌های مختلفی مرتبط است، فعالیت این سازمان به‌عنوان معاونت ریاست جمهوری می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد، اما در نهایت هر تصمیمی که اتخاذ شود ما آن را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به طرح جامع حمایت از گردشگری گفت: با تهیه و تصویب، شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه گردشگری خواهیم بود.

مونسان همچنین در پاسخ به سوالی درباره داشبورد مدیریتی که از سوی معاون گردشگری سازمان مطرح شده، توضیح داد: آمارهای گردشگری دقیق نیست و ما برای برنامه‌ریزی و فعالیت درست در این حوزه نیازمند آمارهای دقیق هستیم، این آمارها باید آنلاین باشد و در اختیار مدیران ما قرار بگیرد، داشبور مدیریتی با هدف بروزرسانی و شفافیت آمارهای این حوزه طراحی شده است.

او تصریح کرد: اقامت در هتل‌ها، تفکیک اقامت‌ها به‌صورت منطقه‌ای و تمام آمار مرتبط با حوزه گردشگری در این طرح به‌صورت آنلاین اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز