خبرگزاری کار ایران

از حاشیه نشستِ خبری آقای وزیر تا سلفی و چالش؛ چاشنی روز سوم نمایشگاه مطبوعات

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۳۱

از چالش عکس یادگاری با یک چمدان، شعارنویسی و تست گویندگی تا حاشیه‌های نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنیدنی‌ترین خبرهای حاشیه‌ای روز سوم نمایشگاهِ بیست و سوم کتاب و مطبوعات را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز سوم نمایشگاه به همان اندازه که برای خبرنگاران سیاسی کم‌رونق بود، با حضور چهره‌های اقتصادی، روز پرکاری برای خبرنگاران حوزه اقتصاد به شمار می‌رفت.

ساعت آغازین روز سوم نمایشگاه با ازدحام افراد زیادی مقابل در ورودی مصلی همراه بود. صبح تا ساعت 9.30 فقط کسانی که کارت نمایشگاه داشتند، می‌توانستند وارد سالن‌ها شوند و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان که ساعت ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه مطبوعات را برای بازدید خود انتخاب کرده بودند به دلیل عدم اطلاع از این موضوع مدتی معطل شدند.

سرانجام پای یک وزیر به نمایشگاه مطبوعات باز شد

روز سوم از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، سرانجام یکی از وزاری کابینه وارد این نمایشگاه شد. هرچند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در همین نمایشگاه نشست خبری خود را برگزار کرد اما بازدید از غرفه‌های رسانه‌ها را به روز دیگری موکول کرد تا سکه‌ی اولین وزیری که به دیدار با رسانه‌ها آمد، به نام محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) بخورد.

چهره‌های سیاسی و اجتماعی دیگری همچون سلحشوری نماینده مجلس، رئیس پلیس مبارزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا و محسن رفیقدوست و دیگر چهره‌ها هم دیروز به نمایشگاه آمدند اما بیش از همه تیم رسانه‌ای شهردار اصفهان جلب توجه می‌کرد که برای پوشش تصویری حضورش در نمایشگاه مطبوعات تهران با دست پرآمده بود!

در میان چهره‌های سیاسی، برخی چهره‌های هنری و ورزشی هم بودند که با ورودشان به هر غرفه تعداد زیادی از مردم علاقه‌مند و دوستدارشان را هم همراه خود می‌کردند؛ از آرش برهانی تا رضا کیانیان. البته کیانیان با حضور کوتاه مدت خود در نمایشگاه، با علاقه‌مندانی که برای سلفی گرفتن نزد او آمده بودند، ژست گرفت و عکس یادگاری انداخت.

یکی از حاشیه‌های خبرساز روز گذشته مربوط به نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. هرچند که مدت زمان کوتاه (یک ساعته) این شنست باعث شد خیلی از خبرنگاران نتوانند سوالاتشان را بپرسند و همچنین مجری نشست تصمیم گرفت به جای خبرنگاران، خودش سوالات رسانه‌ها را از روی برگه‌های کاغذی که به دستش رسیده بود بخواند، اما حاشیه اصلی آقای وزیر به هیچ کدام از این دو مورد مربوط نمی‌شد. پس از اتمام سوالات در زمان یک ساعته، مردی از میان خبرنگاران بلند شد و با گفتن اینکه نویسنده بیکاری است که چندین بار به وزرای قبلی و معاونانشان درباره چاپ کتاب‌هایش نامه نوشته، اعتراض کرد. این اعتراض البته بعد از یک ربع و با قول وزیر برای بررسی موضوع ختم به خیر شد.

از حاشیه نشستِ خبری آقای وزیر تا سلفی و چالش؛ چاشنی روز سوم نمایشگاه مطبوعات

چالش چمدان، شعار، کاریکاتور

در این میان برخی رسانه‌ها و غرفه‌ها برای هرچه جذاب‌تر کردن نمایشگاه خلاقیت‌ها و برنامه‌هایی تدارک دیده بودند. «چالش چمدان» یکی از آنها بود که توسط سایت و هفته‌نامه تخصصی گردشگری و میراث فرهنگی «چمدان» راه افتاده بود؛ جایزه کسی که بتواند خلاقانه‌ترین عکس را با چمدان موجود در غرفه این رسانه بگیرد؛ سفر کیش است. چالشی که تا پایان نمایشگاه فرصت دارد.

«شعار بنویسید و برگزیده شوید»؛ این عنوان یکی از برنامه‌های جالب غرفه خبرگزاری شبستان بود که علاقه‌مندانی هم برای خود پیدا کرده بود. در این فراخوان و مسابقه، علاقه‌مندان می‌بایستی دیوار نوشت‌هایی حاوی شعارهای محیط زیستی با موضوع بحران خشکسالی می‌نوشتند.

خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز در غرفه خود مسابقه مسابقه صداقت رسانه‌ای به راه انداخته بود و از بازدیدکنندگانش می‌خواست تعریف خود از صداقت رسانه‌ای را در نمایشگاه مطبوعات بنویسند.

طراحی حضوری کاریکاتور چهره با هنرمندی وحید جعغری در ایستگاه طنز و کارتون خط خطی و همچنین تکمیل فرم‌های گویندگی توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات در غرفه رادیو ایران از دیگر برنامه‌های جذابی بود که بازدیدکنندگان را مدتی در غرفه‌های مختلف رسانه‌ها با خود همراه می‌کرد.

 

از حاشیه نشستِ خبری آقای وزیر تا سلفی و چالش؛ چاشنی روز سوم نمایشگاه مطبوعات

چراغ کم فروغ روز دوم در روزنامه‌ها

روز سومِ بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به اندازه‌ای برای رسانه‌های مکتوب جذاب نبود که اخبار و گفتگوهایی از آن را در نیم صفحه اول خود جای دهند.

به نظر می‌رسد کم‌رونقی نمایشگاه بیست و سوم در روزنامه‌ها بیش از هر جای دیگری است. روزنامه‌های صبح امروز (یکشنبه 8آبان) در نیم صفحه اول خود اغلب ترجیح دادند اتفاق‌های دیروز مجلس و صحبت‌های روحانی را پوشش دهند و از خیر اخبار مرتبط با نمایشگاه و چهره‌های حاضر در آن بگذرند. البته استثنای این ماجرا روزنامه ایران بود که اتفاق‌های روز سوم همچون نشست خبری زویر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در صفحه اول خود جای داده بود.

در میان خبرگزاری‌ها؛ ایسنا، مهر و خبرآنلاین به پوشش اخبار روز سوم و نیز انتشار گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... بازدیدکننده از غرفه این خبرگزاری پرداخته‌اند.

برپایی نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه مطبوعات هم بهانه‌ای شد تا خبرگزاری‌هایی که از حضور در این دوره نمایشگاه انصراف داده‌اند به این بهانه خبری از نمایشگاه مطبوعات منتشر کنند. خبرگزاری فارس نشست خبری وزیر را با تیتر «طفره وزیر از پاسخ به حواشی معرفی شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب/ بزودی درباره مکان نمایشگاه کتاب تصمیم می‌گیریم» منتشر کرده است. خبرگزاری تسنیم هم علاوه بر انتشار گفتگویی پیرامون نمایشگاه به پوشش نشست خبری وزیر پرداخته و از تیتر «پاسخ وزیر ارشاد به حواشی شورای صنفی نشر، تغییر مکان نمایشگاه کتاب و افزایش بودجه تئاتر» استفاده کرده است.

بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا ۱۲ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز