خبرگزاری کار ایران

آگهی‌های تبلیغاتی دهه ۳۰ تا ۵۰ در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۶۷۰

عنوان کتاب را «سرخ و سیاه» انتخاب کردیم، چون آگهی‌های آن دوره در دو رنگ سرخ و سیاه منتشر می‌شد. قیمت کتاب ۴۵ هزار تومان است و با کاغذ بالکدار چاپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «سرخ و سیاه» که مجموعه‌ای است از تبلیغات و آگهی‌های آژانس تبلیغاتی سیته از دهه‌ی ۳۰ تا دهه‌ی ۵۰ شمسی به‌زودی توسط نشر سیته منتشر خواهد شد.

شاهین ترکمن (مدیرمسئول انتشارات سیته) درباره‌ی این کتاب گفت: کتاب «سرخ و سیاه» آگهی‌های تبلیغاتی‌ای است که آژانس سیته از اواخر دهه‌ی ۳۰ و ۵۰ شمسی در روزنامه‌ها منتشر می‌کرد. ما مجموعه‌ا‌ی از این آگهی‌ها را در آرشیومان موجود داشتیم که به همت آقایان امرالله فرهادی، ابراهیم حقیقی و مرتضی کاتوزیان منتخبی از آن‌ها گردآوری شد. در حدود ۲۴۰ اثر از مجید بلوچ، آلکس گراگیز، رضا مرتضوی، حسن نوری، مرتضی کاتوزیان، عبدالله فُرادی و ... در کتاب آمده است. «سرخ و سیاه» تقریباً ۲۰۰ صفحه خواهد بود. این کارها عموماً در روزنامه‌های کیهان و اطلاعات منتشر می‌شد. کتاب هم‌اکنون در چاپخانه است و در یک‌ ماهه‌ی اخیر منتشر خواهد شد. آقای رضا عابدینی هم طراحیِ کتاب را برعهده داشتند.

او ادامه داد: ما جمعاً در حدود ۲۵۰۰ فایل در اختیار داشتیم که در نهایت ۲۵۰ تا از آن‌ها را برای انتشار در کتاب انتخاب کردیم. این آگهی‌ها، تبلیغاتی از بانک صادرات، پودر برف، بانک پارس، آدامس خروس‌نشان و ... است.

وی با اشاره به کتابی که پیشتر در انتشارات سیته منتشر شده بود و تاریخچه‌ای از تبلیغات در رسانه‌های مکتوب فارسی زبان بود، اشاره کرد و گفت: ما مجموعه شش‌جلدی «۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» که درباره تاریخچه تبلیغات در رسانه‌های مکتوب فارسی‌زبان در یک دوره ۲۳۰ ساله تا دهه ۵۰ هجری شمسی است، پیش‌تر چاپ کرده‌ایم. آن کتاب بیشتر محتوایی بود ولی کتاب حاضر کتابی مربوط به هنر گرافیک است و بخش اعظمی از آن تصاویری است از آگهی‌های تبلیغاتی آن سال‌ها. در کتاب «سرخ و سیاه» مقدمه‌ای از ناشر، و مطالبی از محسن میرزایی، ابراهیم حقیقی، حسن نوری، کامران کاتوزیان، امرالله فرهادی و مجید بلوچ آمده است.

وی در پایان با اشاره به عنوان «سرخ و سیاه»، گفت: عنوان کتاب را «سرخ و سیاه» انتخاب کردیم، چون آگهی‌های آن دوره در دو رنگ سرخ و سیاه منتشر می‌شد. قیمت کتاب ۴۵ هزار تومان است و با کاغذ بالکدار چاپ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز