خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در اولین نشست رسانه‌ای:

لغو یک مجوز هم غلط است/با رفتار سلیقه‌ای؛ نظام و حاکمیت را به عنوان یک شخص معرفی نکنیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۷۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعیین سه هدف ۹ مسئله و ۴۰ برنامه برای وزارت ارشاد دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعباس صالحی در نخستین نشست خبری خود که صبح امروز (سوم مهرماه) برگزار شد، با اشاره به اهداف و برنامه‌های وزارتخانه‌اش در دولت دوازدهم گفت: شعار برنامه‌هایم گفتگو، حقوق و هویت فرهنگی انتخاب شده است که این شعار در ۴۰ برنامه و در قالب سه بسته هویت ایرانی اسلامی (۲ مسئله و ۸ برنامه) تولید و مصرف فرهنگی (۴ مسئله و ۱۹ برنامه) و مناسبات فرهنگی هنری و رسانه‌ای بین‌المللی (۳ مسئله و ۱۲ برنامه) پیگیری می‌شود.

ماه اول برنامه شناسایی من از وزارت است

صالحی خاطرنشان کرد: ماه اول برنامه شناسایی من از وزارت و ماه دوم استقرار معاونت‌ها و مدیریت‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: نه تغییر لزوما اصالت دارد و نه ثبات بلکه کارکرد و برنامه مهم است، حالا برای تحقق کارکرد و برنامه ممکن است نیاز به افراد جدید باشد یا از همان نیروهای قبلی همراه و همسو با برنامه‌ها استفاده کرد.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اقدامات لازم برای مقابله با رفتار فراقانونی موسیقی، گفت: مسلما باید کشور را با قانون اداره کرد و این نکته که قانون بد بهتر از بی‌قانونی است؛ معیار زندگی اجتماعی است. هیچ رفتار فراقانونی از هیچکس و با هیچ استدلالی پذیرفته نیست.

وزیر ارشاد ادامه داد: با همین رویکرد گفت‌وگوهایی با مجموعه‌های دخیل در این بحث داشته‌ایم که علایم مثبت و خوبی دریافت شده است و امیدوارم به یک اجماع ملی برسیم و قانون مبنای عمل همه ما باشد.

لغو یک مجوز هم غلط است

صالحی خاطرنشان کرد: البته درباره هر رویداد و اتفاقی باید به اندازه اهمیت و گستره آن حساسیت اجتماعی و رسانه‌ای ایحاد کنیم و اغراق در هر موضوعی؛ اعتماد رسانه‌ای و اجتماعی ما را کاهش می‌دهد. در مورد لغو مجوزها هم با توجه به تعداد اجراها تعداد زیادی را شاهد نبودیم ولی لغو یک مجوز هم غلط است.

او با بیان اینکه «باید به این اجماع برسیم که با رفتار سلیقه‌ای نظام و حاکمیت را به عنوان یک شخص معرفی نکنیم و یکپارچگی نظام مختل نشود» گفت: ما مسئولان باید مسایل را بین خودمان حل کنیم و مردم چه تولید کننده و چه مصرف کننده را درگیر نکنیم.

احتمال تجدیدنظر ارشاد در تصمیم برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر تا پایان مهرماه در مسئله زیرساخت‌های شهر آفتاب اتفاق و تغییری رخ ندهد ارشاد در تصمیم برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب تجدیدنظر خواهد کرد.

صالحی ادامه داد: امسال دومین سالی بود که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد اما شرایط شهر آفتاب مناسب نبود و این مسئله در ایام نمایشگاه و پس از آن به مسئولان منتقل شد. هفته قبل هم جلسه‌ای با مسئولان دست‌اندرکار داشتیم و من گفتم اگر تا پایان مهر اتفاقی رخ ندهد؛ ارشاد در برگزاری نمایشگاه سی و یکم در شهر آفتاب تجدیدنظر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز