خبرگزاری کار ایران

‎سوئیت سمفونی "افلاکیان" و "حماسه و اقتدار" رونمایی و اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۹۵

سوئیت سمفونی "افلاکیان" و "حماسه و اقتدار" با موضوع دفاع مقدس رونمایی و اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، سوئیت سمفونی «افلاکیان»  به آهنگسازی مسعود پیروی و سمفونی «حماسه و اقتدار» ساخته مجید انتظامی ، 20 تا 23 شهریورماه توسط ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی و اجرا می‌شود.

‎مسعود ‎پیروی سازنده سوئیت سمفونی «افلاکیان» در خصوص ساخت این اثر گفت: سوئیت سمفونی «افلاکیان» را در 5 موومان با عناوین مارش، یاد یاران(با کلام)، سوگ، مرد عاشق(با کلام) و وصال نوشته‌ام که روایت رفتن، جنگ و برگشتن است .من سعی کردم در نوشتن هر موومان از المان‌های صوتی و موسیقایی استفاده کنم که تداعی کننده این سیر باشد.

‎این آهنگساز با اشاره به بخش های آوازی این اثر گفت: موومان یاد یاران و مرد عاشق به صورت آوازی است که توسط محمد کرد اجرا خواهد شد.

‎سوسن تقی پور رئیس دانشگاه علمی-کاربردی واحد 46 نیز در خصوص این اجرا گفت: از آنجایی که همیشه دغدغه‌ام ایجاد کارآفرینی برای دانشجویان بوده، با شناختی که از ظرفیتها موزه دفاع مقدس پیدا کردم و نیز برگزاری جلسات مشترکی با سردار خضراعی رئیس موزه انقلاب و دفاع مقدس توانستیم تفاهم نامه ای را جهت ساخت اثری موسیقایی و اجرای آن توسط ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه منعقد کنیم که به دنبال آن سوئیت سمفونی «افلاکیان» که تمامی حقوق معنوی آن متعلق به موزه انقلاب و دفاع مقدس است توسط استاد پیروی از استادان دانشگاه علمی کاربری واحد 46 ساخته شد که با ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه به رهبری شهرام توکلی و علی اکبر قربانی به مدت 4 شب اجرا می شود.

‎وی ادامه داد: در کنار اجرای اثر «افلاکیان» ، سمفونی «حماسه و اقتدار» استاد مجید انتظامی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز