خبرگزاری کار ایران

اجرای پرفورمنس «زار و زار گریه می‌کردن پریا» در گالری دنا

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۳۷۳

پرفورمنس‌های من فعال است و مخاطبین را به واکنش وامی‌دارد. من از هشتگ‌های کودکان، نه به خشونت، بیدار شدن و ... در این پرفورمنس استفاده کرده‌ام. این‌ها همه در راستای اهداف اجتماعی است، اصلاٌ نمی‌خواهم به سمت فضای سیاسی بروم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرفورمنس آرت «زار و زار گریه می‌کردن پریا» دیروز 22 مرداد 96 در گالری دنا اجرا شد.

 الهام زارع‌نژاد (طراح و اجراکنند‌ه‌‌) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: این پرفورمنس یک جور دغدغه‌ی اجتماعی است، که عمومیت دارد. در سه چهار سال اخیر پرفورمنس کار کرده‌ام. از دانشگاه سوره کارم را  شروع کردم تا الان که در گالری‌ دنا اجرا می‌کنم و برخلاف گذشته برای خودم یک گروه دارم. اجرای من با پوریا لطفی است که بازیگر است و در طرف مقابلم بازی می‌کند. الهه زارع‌نژاد و لعیا طبیبی در این پرفورمنس با موسیقی اجرا را همراهی می‌کنند. پرفورمنس من بخشی از نمایشگاه «انسان دشواری وظیفه است» به گردآوری آقای فرشید پارسی‌کیاست.

وی ادامه داد: این پرفورمنس بخشی از نمایشگاه «توان گریستن از سویدای جان» است؛ که این عنوان از بخشی از شعر در آستانه شاملو انتخاب شده است. نام پرفورمنس را هم از شعر پریای شاملو وام گرفتم. با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در جامعه‌مان اتفاق افتاد، ما شاهد بودیم که افراد زیادی را در دم احساساتی و هیجانی می‌کرد. بخش گسترده‌ای از فضای مجازی نسبت به این اتفاقات واکنش‌های آنی نشان می‌دادند؛ هیجانات اولیه‌ای که بعد از مدتی خاموش می‌شد و هیچ کدام هم هیچ کاری نمی‌کردند.

زارع‌نژاد ادامه داد: پرفورمنس‌های من فعال است و مخاطبین را به واکنش وامی‌دارد. من از هشتگ‌های کودکان، نه به خشونت، بیدار شدن و ... در این پرفورمنس استفاده کرده‌ام. این‌ها همه در راستای اهداف اجتماعی است، اصلاٌ نمی‌خواهم به سمت فضای سیاسی بروم. این پرفورمنس قصد دارد نشان دهد که عمل اجتماعی ما در  این بهت‌زدگی، نگاه کردن و نهایتاً فیلم گرفتن است.

اجرای پرفورمنس «زار و زار گریه می‌کردن پریا» در گالری دنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز