خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشن حافظ مطرح شد؛

جایزه علی معلم به جشن حافظ افزوده شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۲۸

تعداد نامزد‌های بخش‌های مختلف جشن حافظ به ده نامزد افزایش یافته است. امسال همچنین تندیس ویژه علی معلم به یک ایرانی که برای کشور کار مهمی انجام داده باشد؛ اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری هفدهمین جشن حافظ با حضور امید معلم و آذر معماریان برگزار شد. آذر معماریان در ابتدای این نشست گفت: جشن امسال با یاد علی معلم برگزار می‌شود و هدف ما این است که جشن خوبی را برگزار کنیم.

امید معلم (دبیر اجرایی جشن) نیز گفت: برای ما امسال سال بسیار سختی بود تا جشن را ادامه بدهیم. علی معلم اعتقاد داشت جشن حافظ متعلق به مردم است و این اصل در همه زمینه‌ها اعم از برگزاری و داوری وجود داشت.

وی ادامه داد: در داوری امسال رویکرد سالهای گذشته و روشی که مرحوم علی معلم پایه‌گذاری کرده بود، حفظ شده است. این جشن تنها جشن خصوصی ایران است که پایگاه مردمی دارد و نه تنها رقیب جشنواره‌هایی همچون فجر نیست بلکه کمک هم می‌کند.

معلم با اشاره به اینکه در پوستر امسال از تصویر کبوتر استفاده شده، گفت: کبوتر نماد صلح و نماد سفر ابدی علی معلم به دیار باقی است.

وی ادامه داد: امسال تعداد نامزد‌ها در هر بخش تا ده نامزد افزایش یافته است. امسال همچنین یک تندیس ویژه به نام علی معلم به جشن اضافه شده که این تندیس به یک ایرانی که برای کشورش کار مهمی انجام داده باشد؛ اهدا می‌شود. همچنین امسال در بخش یک عمر فعالیت نوشتاری از شهرام جعفری‌نژاد تقدیر می‌شود. جایزه ویژه عباس کیارستمی نیز اهدا می‌شود.

فرزند علی معلم گفت: نامزدهای هر بخش به صورت مرحله‌ای معرفی می‌شوند و تاریخ برگزاری جشن اوایل مرداد ماه است و مکان دقیق و زمان دقیق بزودی اغلام می‌شود. همچنین در جشن امسال فیلم‌هایی که سال گذشته تا اسفند ۹۵ نمایش داده شده‌اند؛ مورد داوری قرار می‌گیرند.

به گفته وی؛ امسال سیزده نفر کار داوری فیلم‌ها را برعهده دارند. امید معلم گفت: ملاک ما برای داوری آثار جهت‌گیری هنرمندان نیست بلکه فقط استاندارد آثار است.

وی با اشاره به برخی حواشی که سال گذشته برای جشن بوجود آمد، افزود: جشن حافظ همیشه به مسایل شرعی و انقلابی توجه کرده است و مسایلی که سال گذشته بوجود آمد دلایل دیگری داشت که به خود جشن خیلی مربوط نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز