خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جشنواره فیلم کن۲۰۱۷؛

سخنان محمدمهدی عسگرپور در کن+عکس نحوه حضور سینماگران ایرانی در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۵۸

محمدمهدی عسگرپور معتقد است؛ کمتر فیلمسازی در سینمای ایران وجود دارد که مانند کیارستمی همه جای دنیا او را بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی سه‌شنبه (2 خرداد ماه) در چتر سینمای ایران در جشنواره فیلم کن برگزار شد.

محمدمهدی عسگرپور در این مراسم؛ با اشاره به اهمیت عباس کیارستمی گفت: اتفاقی که برای عباس کیارستمی افتاد بسیار دردناک بود اما این اتفاق کم و بیش و دیر یازود با درد کمتر و یا بیشتر برای همه ما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه به نظر من درباره عباس کیارستمی وجود دارد و مهم است؛ نوع فعالیت و امتدادی است که کارهای او در طول حیات و بعد از حیات وی داشت و این اثرگذاری همچنان ادامه دارد.

عسگرپور ادامه داد: امروز به هر جشنواره‌ای که می‌رویم بسیاری از سینماگران خودشان را مدیون عباس کیارستمی می‌دانند و صادقانه و شفاف می‌گویند که فیلمسازی را از او یاد گرفته‌اند و این مسئله تقریباً در کل کره زمین وجود دارد. همین هم برای سینمای ایران غرورآفرین است.

عسگرپور با ابراز تأسف از فقدان علی معلم؛ درباره او نیز گفت: من با علی معلم هم‌دانشگاهی بودم. علی معلم بخشی از تابلوی سینمای ایران بود که امروز وقتی جدا شده احساس می‌شود این تابلو یک اشکال بزرگ پیدا کرده است.

وی به اثرگذاری معلم در نقد و انتشار سینمایی اشاره کرد و افزود: امروز کمتر کسی را در حوزه نوشتار سینمایی داریم که مانند علی معلم قدرت تحلیل دارد و به‌روز باشد و درباره سینمای دنیا اطلاعات داشته باشد. امیدوارم راه علی معلم توسط همسر و فرزندانش ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز