خبرگزاری کار ایران

پایان سومین جایزه جهانی اربعین با گشایش نمایشگاه آثار برگزیده

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۵۱

سومین جایزه جهانی اربعین با شناسایی برگزیدگان در دو رشته فیلم و عکس و با افتتاح نمایشگاه عکس‌های منتخب در موسسه فرهنگی هنری صبا به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، این جایزه جهانی که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور و مشارکت هنرمندانی از سراسر جهان، سومین دوره خود را پشت سر گذاشت طی مراسمی با حضور مسئولان، سفیران فرهنگی کشورهای اسلامی در ایران و شمار زیادی از هنرمندان کشورمان، برگزیدگان خود را در دو بخش فیلم و عکس معرفی کرد.

در این مراسم ابتدا امیرعلی جوادیان دبیر سومین دوره با قرائت بیانیه هیئت داوران از رشد چشمگیر میزان مشارکت در این دوره خبر داد و یادآور شد: در این دوره در بخش عکس، آثار هنرمندانی از 20 کشور جهان از جمله: عراق، سوریه، لبنان، آذربایجان، نیجریه، سوئد، پاکستان، افغانستان، کویت، عمان، ترکیه، تایلند، انگلستان، آلمان و... حضور داشت.

 ادامه داد: در بخش فیلم نیز 88 فیلم از 15 کشور از جمله: کویت، سوریه، هند، قطر، بحرین، انگلستان، ترکیه و... حضور داشتند که هیات داوران در هر رشته شش نفر را به‌عنوان نفرات برتر انتخاب کرده است.

در ادامه ابراهیمی ترکمان، ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تاثیر عاشورا در فرهنگ سازی و ارزش آفرینی خاطرنشان کرد: عشق، جوهره ماجرای عاشورا و حضور حسینی در حیات معنوی همه ما در طی بیش از 10 قرن بوده است و تلاش این جشنواره در بازنمایی و تجلی‌بخشی به گوشه‌ای کوچک از این عظمت جاری و در استمرار بوده است.

از آن نوبت به اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز و لوح‌های تقدیر نفرات برتر در این دوره رسید. دبیر، هیات داوران و نیز حجت الاسلام سید محمود دعائی در این بخش، جوایز برگزیرگان و کارداران کشورهایی از جمله: افغانستان، نیجریه و سوریه را اهدا کردند.

دو ویژگی برجسته این دوره؛ اهدای جایزه و تقدیر از زائر نمونه حسینی(ع) و رونمایی از کتاب اربعین اثر سعید محمودی و تقدیر از اثر مکتوب کمال الدین شاهرخ با عنوان: آساره خورشید بود.

نمایشگاه عکس‌های برگزیده سومین جایزه جهانی اربعین که بیان و تجسم لحظه‌هایی از تبلور عشق و ارادت شیعیان سراسر دنیا در عظیم ترین آئین معنوی تاریخ را به نمایش می‌گذارد در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز