خبرگزاری کار ایران

نگاه مدیران به جشنواره تئاتر دانشگاهى مثل بچه سرراهی است/وزارت علوم در پرداخت کمک‌هزینه گروه‌ها عجله کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۴۸

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهى گفت: نگاه مدیران و متولیان به جشنواره تئاتر دانشگاهى مثل بچه سرراهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهى با حضور دبیر جشنواره، مدیر اجرایی و معاون هنری و مدیرعامل سایت تیوال، پیش از ظهر امروز در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.

مهدی گمار (دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهى) در این نشست، این جشنواره را از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتری کشور خواند و گفت: امیدوارم مدیران ما به این آگاهی برسند که چه متاعی در اختیار دارند.

گمار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مسئولان وزارت علوم در این نشست حضور ندارند، گفت: این سوال خود من هم هست. این درددل من است چون تنها نهادی که می‌تواند در زمینه رفع مشکلات عمل کند وزارت علوم است. امیدوار بودیم خودشان در این جلسه حضور داشتند و پاسخگو می‌شدند.

او با بیان اینکه کمک هزینه گروه‌های پذیرفته شده در جشنواره هنوز پرداخت نشده است، گفت: امیدوارم وزارت علوم به این حساسیت برسد که در آزاد کردن منابع مالی برای پرداخت کمک هزینه‌ها تعجیل کند. چون با این وضعیت نمی‌توان کار کرد.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهى همچنین با اشاره به بودجه این دوره از جشنواره گفت: قرار بود دو سوم بودجه تا پیش از آغاز جشنواره آزاد شود اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است. مبلغ بودجه بیستمین دوره 320 میلیون است که با کسر برداشتی دانشگاه حدود 280 میلیون تومان دست ما را می‌گیرد. این مبلغ بسیار ناچیز و اندک است درحالیکه تعداد متقاضی بالایی دارد.

گمار ادامه داد: وزارتخانه باید هرچه سریعتر کارگروهی برای جشنواره تئاتر دانشگاهى تعریف کند که خارج از چارت اداری باشد وگرنه ممکن است این جشنواره در آینده نابود شود.

او همچنین با عذرخواهی از دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره گفت، تمام تلاشم را کردم با توجه به زمان اندک این دوره از جشنواره، آن را حداقل به این شکل برگزار نکنیم اما دوستان دبیرخانه اجازه ندادند.

گمار با اشاره به ثبت‌نام 852 نفر در بخش صحنه‌ای، گفت: 26 درصد این شرکت‌کنندگان را خانم‌ها و 74 درصد را با 634 شرکت‌کننده آقایان تشکیل می‌دادند که از میان این آثار 28 نفر مدرک کاردانی، 564 نفر کارشناسی، 246 نفر کارشناسی ارشد و 14 نفر مدرک دکتری داشتند. دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت 146 متقاضی رکورددار مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های کشور بود.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی همچنین از حضور 5 گروه خارجی در بخش بین‌الملل این دوره خبر داد که همگی علاوه بر اجرا کارگاه‌هایی را ینز برگزار می‌کنند و ادامه داد: ایتالیا، لهستان، آلمان، فرانسه، کانادا و برزیل کشورهای شرکت کننده خارجی در این دوره هستند.

گمار یادآور شد: امسال تمامی سالن‌ها بین دانشجویان و اساتید تقسیم شده است و جشنواره روز جمعه با نمایش «لارنس» از کشور لهستان در تالار مولوی افتتاح می‌شود.

مسعود حکیمی (معاون هنری بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی) نیز در این نشست گفت: از میان آثار رسیده به بخش صحنه‌ای 410 اثر انتخاب شده و 78 اثر به مرحله آخر رسیدند که از میان آنها 24 اثر در نهایت به جدول جشنواره راه یافتند.

حکیمی همچنین از راه‌یابی نهایی 10 اثر از میان 134 متقاضی به بخش نمایشنامه‌نویسی استاد اکبر رادی خبر داد و گفت: در بخش پژوهش 26 متقاضی داشتیم که از میان آنها 14 اثر به جشنواره راه یافتند و در نهایت 7 اثر خوانش خواهند شد و در بخش تجربه‌های اجرا از 82 متقاضی 23 اثر انتخاب شدند که درنهایت از بین 12 اثر، 7 اثر نهایی انتخاب شدند. همچنین 6 اثر برگزیده جشنواره‌های دانشجویی در این دوره معرفی شده‌اند.

حسین عبداللهی (معاون اجرایی این دوره از جشنواره) نیز، تالار حافظ، مجموعه مولوی، پلاتوی اجرای تئاتر شهر را سالن‌هایی خواند که برای اجرای آثار بیستمین جشنواره تئاتر دانشجویی اختصاص داده شده‌اند و گفت: سالن‌های دانشگاه تهران، سوره و دانشگاه هنر برای برگزاری کارگاه‌ها آماده شده‌اند. همچنین اختتامیه بیستیمن جشنواره تئاتر دانشگاهی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

عبداللهی اتفاق خوب این دوره از جشنواره را همکاری خوب تیوال و اسنپ خواند و گفت: منتظر حمایت عملی شهرداری منطقه شش هستیم.

معاون اجرایی دبیر بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: چیزی که در این دوره ما را اذیت کرد بدهی ادوار گذشته جشنواره به سالن‌ها بود اما با رایزنی این سالن‌ها لطف کردند و راضی شدند از بدهی‌های گذشته بگذرند.

امرآبادی (مدیرعامل سایت تیوال) نیز از رایزنی با اسنپ برای ارائه تخفیف به تماشاگران برای سفر به سالن‌های محل اجرای بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی خبر داد و گفت: همچنین شرکت ایرانسل در قالب پیامک اطلاع‌رسانی به جشنواره کمک خواهد کرد.

بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی از 15 تا 23 اردیبهشت سال جاری به دبیری مهدی گمار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز