خبرگزاری کار ایران

در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مطرح شد؛

حسین انتظامی: اخلاق حرفه‌ای بحرانی‌ترین چالش امروز رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۹۹

برگزیدگان نخستین دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران با حضور مسئولان و مدیران و دست‌اندرکاران رسانه‌ها و مطبوعات برگزار شد.

این مراسم که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، میزبان محمد خدادی، مدیرعامل ایرنا، محمد مهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بود.

معاون مطبوعاتی وزارت‌ارشاد ابتدای این مراسم گفت: «امیدوارم جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران، برای سال‌های آتی استحکام بیشتری پیدا کند و شوق بیشتری داشته باشد.»

حسین انتظامی افزود: «از تمام تشکل‌های صنفی در عرصه مطبوعات خواستیم وظایف صنفی را خود بر عهده بگیرند و این جشنواره نیز توسط خود این صنف داوری و برگزار شده است. اعتقاد ما این است که هر چه این رویدادها به صورت صنفی برگزار شوند، مشروعیت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود.»

انتظامی همچنین اظهار داشت: «اگر بخواهیم آسیب‌های رسانه‌ای را فهرست کنیم با مقوله‌های زیادی همچون سرعت حیرت‌آفرین رسانه‌های نوظهور در این عرصه، بحث اقتصاد رسانه‌ای و ... مواجه می‌شویم اما من معتقدم بحرانی‌ترین چالش امروز رسانه‌های ما بحث اخلاق حرفه‌ای است که متاسفانه این مسئله در رسانه‌های کشور آن‌طور که باید رعایت نمی‌شود، بنابراین همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا این وضعیت ارتقاء پیدا کند؛ چراکه اگر خود اهالی رسانه به این امر اهمیت بدهند به بهتر دیده شدن و احترام بیشتر آنها کمک می‌کند.»

او در پایان تصریح کرد: «در بحث میثاق‌نامه‌ای که برای رعایت اخلاق حرفه‌ای تدوین شده تلاش کرده‌ایم تا از کلی‌گویی پرهیز و با رویکردی ریزبینانه، به بحث اخلاق حرفه‌ای نگاه کنیم؛ به عنوان مثال موضع خبرنگاران در برابر ضبط صدای افراد بدون اطلاع آنها، موضع آنها در برابر حقوق کودکان، متهمان و مجرمان، نحوه انتشار یک جوابیه و مواردی از این دست در میثاق‌نامه رعایت اخلاق حرفه‌ای ذکر شده است. از همه می‌خواهم این میثاق‌نامه را مطالعه کنند، اگر پسندیدند به آن بپیوندند و اگر نه، میثاق‌نامه جدیدی را بنویسند و ارسال کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز