خبرگزاری کار ایران

نامه­‌های اکبر رادی کتاب شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۴۷۸

کتاب نامه­‌های اکبر رادی به کوشش حمیده­ بانو عنقا همراه با نامه­‌هایی خطاب به محمدعلی جمالزاده، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ کتاب نامه‌های اکبر رادی به کوشش حمیده­ بانو عنقا توسط نشر نشانه منتشر شد.

کتاب نامه ‌های اکبر رادی شامل 73 نامه به 43 نفر از نویسندگان، نمایش­نامه‌نویسان، مترجمان، شاعران، هنرمندان و برخی از روزنامه‌نگاران و مسئولان فرهنگی و یکی از نامه ‌ها خطاب به مخاطب "در پیشگاه عدل" است.

در این کتاب، نامه‌های اکبر رادی به هنرمندان و نویسندگانی هم­چون محمدعلی­ جمال­زاده، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری، بهرام بیضایی، حسین زنده‌ رودی، جعفر والی، بهزاد قادری، یعقوب آژند، محسن یلفانی، احسان یارشاطر، محمود کیانوش، خسرو حکیم ­رابط، عباس معروفی، ابراهیم رهبر، جان گیلفورد، یدالله آقاعباسی، فرامرز طالبی، فرخنده حاجی‌زاده، علی دهباشی، جلال خسروشاهی، مهدی اخوان لنگرودی، مجید دانش ­آراسته، فریندخت زاهدی، نغمه ثمینی، بیژن اسدی‌‌پور، علی­ضا پنجه‌ای، فرج سرکوهی، عبدالحسین آل‌رسول، نصرالله قادری، محمدتقی صالح­پور، کمال حاج­‌سیدجوادی، مجید فلاح‌­زاده، محمدتقی پوراحمد جک‌تاجی، علی­رضا پارسی، رحیم چراغی، هادی میرزانژاد موحد، سیدمحمد فصیحی، حجت‌­الاسلام عابدی­‌نژاد، خانم آقایی‌­پور، ابراهیم پاشا و نیز نامه­‌ای خطاب به پیشگاه عدل نوشته شده است.

نامه‌های این کتاب براساس سال نگارش فهرست‌­نویسی و آماده‌­سازی ­شده­‌است و تاریخ نخستین نامه رادی در این کتاب 22 بهمن 1343 خطاب به حسین زنده­‌رودی (نقاش) و تاریخ نگارش آخرین نامه­ این نمایش­نامه‌­نویس دی ماه 1386 خطاب به بهرام بیضایی است.

در بخشی از نامهی اکبر رادی به محمد­علی جمال­زاده­ آمده ­است: «درفضایی که توی آن نفس می­‌کشم وظیفه­ من دست‌کم به عنوان یک شاهد بسیار سنگین­‌تر از تعهداتی است که شما چهل سال پیش داشته‌اید یا اصلا نداشته‌اید. پس از من نخواهید که زاویه‌ای به قرینه­ خط نگاه شما در برابر زندگی انتخاب کنم. از من نخواهید که با کلمات و اصطلاحات و ظرف بیان شما نمایش­نامه­ بنویسم. و از من نخواهید که ره چنان بروم که رهروان رفته‌­اند، در این حدود چهارصدساله بیش­تر از ده نسل است که راهمان، راه رهروان بود که به این جا رسیده­‌ایم. آیا این کفایت نمی‌ کند؟ غرضم بی­‌حرمتی به ارزش‌­ها نیست. من به هر آن­چه در گذشته، شایسته­ احترام بوده­ است و امروز هم ارجمند است، به دیده­ احترام نگریسته‌ام ...»

کتاب نامه‌های اکبر رادی با شمارگان 300 نسخه در 256 صفحه­ رقعی با طراحی جلد حسن گل به قیمت 20000 تومان در دسترس علاقمندان قرارگرفته ­است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز