خبرگزاری کار ایران

صالحی‌امیری مطرح کرد:

افزایش ٢ برابری بودجه تئاتر در سال ٩٦/سپردن مسئولیت‌های اجرایی به صاحبانش

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۶۰۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وعده را به هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر می‌دهم که بودجه تئاتر سال ٩٦ دو برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا صالحی امیری در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: ما به‌عنوان دولت و وزارت ارشاد باور داریم برای تداوم نشاط و مسئولیت اجتماعی، هم‌دردی و هم‌گرایی اجتماعی، برای مسئولیت‌پذیری و دگردوستی و فهم مشترک نسبت به آلام و دردهای مردم باید بیش از همیشه به تئاتر توجه کنیم.

صالحی‌امیری ادامه داد: آنچه در سه دهه اخیر در تئاتر اتفاق افتاده خوب است و بیانگر توجه دولت به این حوزه است. من به احترام این جمع وعده می‌دهم بودجه تئاتر سال آینده دو برابر می‌شود. مهم‌ترین نکته، توجه به نشاط اجتماعی است که نیاز امروز نسل جوان ما است. جامعه ما پر شور و نشاط است و باید بستری برای شعف و نشاط را برای جوانان ایجاد کنیم.

وزیر ارشاد، تئاتر را مادر هنر و بستری مهم در توسعه نشاط و شادی و مسىولیت‌پذیری خواند و گفت: مسئولیت اجتماعی که شعار این دوره از جشنواره تئاتر فجر هم بود بحث مهمی است که باید برای آن کودکان، نوجوانان و جوانان را آموزش داد. تئاتر برای این امر بستر بزرگی برای توسعه و مسىولیت‌پذیری اجتماعی است که بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

صالحی‌امیری ادامه داد: تئاتر نمایش انسانیت در جهان است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از منزلت بالایی برخوردارند. بی‌شک توسعه تئاتر با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست. توسعه زیرساخت‌های آن از ضرورت‌های اساسی است که در تلاش برای تحقق آن هستیم و در این زمینه از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی حداکثر استفاده را خواهیم کرد. در حال پیگیری راه‌اندازی تشکیلاتی هستیم که از طریق بورس، زیر ساخت‌های تئاتر را گسترش دهیم و در آینده شاهد تحولی در این عرصه خواهید بود.

او با بیان اینکه باید برای جهش در تئاتر سازمان نظام صنفی هنر را در کشور تشکیل دهیم و آن را به رسمیت بشناسیم، گفت: برای واگذاری مسئولیت به جامعه بزرگ هنرمندان، باید صنوف را به رسمیت شناخت؛ در یک ماه گذشته برای تشکیل مجموعه‌ای با همت ایرج راد اقداماتی شده و معتقدم با تکمیل این بنای فاخر ایران صاحب یک خانه تئاتر خواهد شد.

وزیر ارشاد یادآور شد: وضعیت فعلی سالن‌های تئاتر برای انبوه جوانان تئاتر کافی نیست و این مساله مهمی برای ماست.

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: مساله مهم توجه به نهادهای صنفی و واگذاری تصدی‌گری به خود آنهاست. تصدی‌گری تئاتر باید به سرعت به خانه تئاتر واگذار شود و دولت در حمایت از این هنر ملی توجه کامل در جهت‌دهی داشته باشد. همه تلاش ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بتوانیم همه مسئولیت‌های اجرایی در تئاتر را به صاحبان حوزه بسپاریم.

وزیر ارشاد در ادامه متذکر شد: حضور بزرگان تئاتر در این جشن بزرگ پیام روشنی دارد که باید بپذیریم تداوم تئاتر در انتقال تجربه‌ها به نسل جدید است. امسال جوان‌ها شور جدیدی به جشنواره دمیدند. هر شب حدود نود تا صد اجرا در تهران روی صحنه می‌رود. حجم وسیع نمایش در سالن‌های تهران و شهرستان‌ها و شوق جوانان، ما را وادار به سرمایه‌گذاری بیشتر در تئاتر می‌کند.

صالحی امیری با بیان اینکه ما نمی‌توانیم جامعه را بدون هنر مدیریت کنیم، گفت: هنر حیات معنوی جامعه است و کنار نیازهای اولیه به معرفت و هنر هم نیاز داریم. اینها واقعیت‌های جامعه است و دولت آنها را به رسمیت می‌شناسد و بستر لازم را برای ظهور خلاقیت به رسمیت خواهد شناخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تئاتر نماد آلام و دردهای جامعه در یک صحنه کوچک نمایش است و انسان‌هایی که در تئاتر زیست می‌کنند حس مسىولیت بیشتری دارند و از این منظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شما هنرمندان اعتبار فوق العاده‌ای قائل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز