خبرگزاری کار ایران

چهارمین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت؛

از اجرا برای دو وزیر ارشاد تا تاخیرهای دوساعته+عکس

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۷۹۰

چهارمین شب از جشنواره فجر در تالار وحدت با اجرای ارکستر ملی آغاز و با تاخیرهای دوساعته اجراهای بعدی ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تالار وحدت و در چهارمین شب از موسیقی فجر؛ سه گروه روی صحنه رفتند.

 در اجرای اول ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری قطعات منتخبی از آثار عباس خوشدل و فریدون شهبازیان ازجمله «نیلوفرانه» و «شور عشق» را به همراه آثاری از حسین دهلوی اجرا کرد.

 رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)، شهین‌دخت مولاوردی (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)، داوود گنجه‌ای (عضو خانه موسیقی) علی مرادخانی(معاون امور هنری)، فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (رییس سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر) مهمانان این اجرا بودند.

 ارکستر نیلپر به سرپرستی نوید گوهری که قرار بود از ساعت 20:30 روی صحنه برود متاسفانه با یک ساعت تاخیر در ساعت 21:30 اجرا شد.

 ارکستر نیلپر یکی از فعال‌ترین ارکسترهای خصوصی در تهران است که از سال 1383 تاسیس و مشغول به فعالیت در حوزه موسیقی جدی است.

  در اجرای شب گذشته این گروه مارتینا کوسسکا از کشور لهستان به عنوان سولیست پیانو و الکساندرا پیکاژ از کشور لهستان به عنوان سولیست ویلنسل ارکستر نیلپر را همراهی می‌کردند.

ارکستر نیلپر که با اجرای موسیقی معاصر در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده است روز سه‌شنبه 28 دیماه در قالب آنسامبل پرکاشن روی صحنه می‌رود.

 در آخرین اجرای تالار وحدت در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر ارکستر خنیاگران مهر به آهنگسازی بهزاد عبدی و خوانندگی وحید تاج با حدود دو ساعت تاخیر روی صحنه رفت.

در این اجرا قطعات «پرواز»، «بشنو از نی»، «با باران می‌رقصد»، «درمحاصره»، «ماه ... سکوت و تو»، «سخن عشق»، «رسوای دل»، «تک‌سوار»، «از یاد رفته»، «حیرانی»، «بزمان»، «شورج بار (ارمنی)»، «خوشه‌چین» و «طرحی نو» نواخته شد.

 شب گذشته مخاطبان به دلیل تاخیرهای طولانی تالار وحدت در اجرای برنامه‌هایش مدتی را در بیرون از سالن و در سرمای هوا و سپس حدود یک ساعتی را در لابی تالار وحدت در انتظار شروع اجراهای مورد نظرشان بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز