خبرگزاری کار ایران

اقدام جالب تلویزیون در پخش نکردن یک سریال بدلیل کیفیت پایین

مدیریت شبکه دوم سیما تصمیم گرفته است به دلیل ضعیف بودن سریال همسایه ها جلوی پخش آن را بگیرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، با آمدن محمد سرافراز به صداوسیما روند ساخت سریال‌ها تغییر کرد و تولید مجموعه‌های تلویزیونی بجای گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها به مرکز امور نمایشی واگذار شد این روند علارغم تغییرات مدیریتی سازمان صدا و سیما   بیش و کم ادامه یافت  یکی از مجموعه‌هایی که اخیرا  ساخته و قرار بود از شبکه دوم سیما پخش شود؛ سریال تلویزیونی طنز "همسایه‌ها" به کارگردانی مهران غفوریان است.

تاکنون ژس از پخش چند  قسمت از این مجموعه تلویزیونی از شبکه دوم سیما و  در میانه راه؛ مدیریت  شبکه دو  تصمیم گرفت پخش آن را متوقف کن. هرچند برخی دست اندرکاران اعلام کردند سریال به دلیل محتوای طنز آن به شبکه نسیم منتقل شده؛ اما گفته می‌شود کیفیت پایین سریال و عدم استقبال مخاطبان از آن باعث شده محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو  تصمیم گرفت  پخش آن را به شبکه نسیم واگذار کند.بر این اساس سریال همسایه‌ها به شبکه نسیم منتقل و پخش آن مجددا از ابتدا آغاز شد.

اینکه یک شبکه تلویزیونی تصمیم بگیرد که بدلیل ضعیف بودن یک سریال و عدم استقبال مخاطبان  از پخش آن جلوگیری کند و یا از ادامه ساخت آن خودداری کند در دنیا رسم مرسومی است ولی در ایران سابقه نداشته است زیرا تا امروز بدلیل انکه صدا و سیما  همیشه محتاج پر کردن آنتن بوده تمامی برنامه‌های تولیدی خود را پخش می‌کرده است.

انتقال این سریال به شبکه نسیم نیز شاید با این هدف بوده که دست اندرکاران سریال بیشتر با بازخورد‌ها این سریال آشنا شوند از طرف دیگر گستره پخش شبکه نسیم بسیار کمتر از شبکه دوم سیما است.

سریال همسایه‌ها به کار گردانی مهران غفوریان  ساخته شده است.

کد خبر : ۴۳۹۷۷۴