خبرگزاری کار ایران

همای در دومین شب از اجرای خود مطرح کرد؛

ناصرالدین شاه از کوک کردن سازها لذت می‌برد

همای به همرای گروه پرواز در میان استقبال فراوان مخاطبان در دومین شب از اجرای خود در تالار وحدت روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین شب از کنسرت همای و گروه پرواز شب گذشته ۲۷ آذرماه در تالار وحدت برگزارشد.

در ابتدای این کنسرت همای با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که امشب برای شما می‌نوازیم و می‌خوانیم،‌ گفت: اجراهای ما در این چند شب اگرچه نوع نگاه و موسیقی‌اش همایی است اما کمی فراتر از همای و عرفانی‌تر است پس توقعی که از همای و گروه مستان دارید از این گروه نداشته باشید و توقع‌تان پروازی باشد.

در ادامه همای به همراه گروه پرواز قطعات «خدا در روستای ماست»،‌ »خدا را می‌شناسم»،‌ »در هر نفسم هست خدایی»، «آب طلب نکرده»، «ز من یاد کنید»، «مست مستم»،‌‌«خوار و بار»، «معجزه می» را اجرا کردند.

در نوبت آنتراک نیز همای خطاب به مخاطبان گفت: اگر آنتراک بدهیم باید زودتر تمام کنیم اما اگر شما تمایل داشته باشید بدون آنتراک ادامه دهیم و سپس با موافقت حضار اجراها را ادامه دادند.

او هنگامی که سازش را کوک می‌کرد خطاب به مخاطبان گفت: روزی گروهی نوازنده به دربار ناصرالدین شاه می‌روند تا برای او بنوازند، در پایان نوازندگان از ناصرالدین می پرسند از کدام اجرا خوشش آمده است، ناصرالدین شاه می‌گوید از همان قسمت اول لذت بردم (لحظه کوک سازها).

عنوان اولین قطعه‌ای که در بخش دوم اجرا شد؛ «خبر به دورترین نقطه جهان برسد» سروده نجمه زارعی بود،‌ همای درباره این شعر گفت: نام اجراهای ما براساس نام این شعر است و اجراهای‌مان را در این چند شب به این شاعر تقدیم می‌کنیم.

او ادامه داد: این شاعر سرنوشت عجیبی دارد و گویا عاشق کسی بوده است که او را رها کرده و در پاسخ به بی‌وفایی این معشوق این شعر را سروده اما متاسفانه در یک عمل جراحی که باید برای بیماری‌شان انجام می‌دادند از دنیا می‌روند.

در این بخش نیز قطعات «خبر به دورترین نقطه جهان برسد»، «نگار خُتنی»، «پر کن پیاله‌ را»، «پیر خرد»، «از ره بدر شدم»، «سرکش»،‌«دل دیوانه من»، «بی من مخور شراب» توسط این گروه اجرا شد.

گروه پرواز اشعاری از شاعران فاضل نظری، نجمه زارع،‌ فریدون مشیری و همای را اجرا کردند.

در پایان نیز قبل از آخرین قطعه همای خطاب به مخاطبان گفت: همه دوستان خواننده‌اند پس آخرین قطعه را بخوانیم و برویم.

در طول اجرای این کنسرت اشعاری که توسط گروه پرواز اجرا می‌شد توسط دو هنرمند خوشنویس روی تابلوهایی نوشته می‌شد و در پایان به کسانی که علاقه‌مند بودند فروخته می‌شد.

در این اجرا میثم مروستی نوازنده ویولا، پاشا هنجنی نوازنده نی، محمود نوذری نوازنده سنتور و اسفندیار شاهمیر نوازنده کوبه‌ای همای را همراهی می‌کردند.

کد خبر : ۴۳۸۷۷۴