خبرگزاری کار ایران

پویش احترام به پیشکسوتان هنر راه‌اندازی شد/ پیام کوتاه کودکان هنرمند به بزرگتر‌ها

دبیرخانه سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم) با هدف ترویج اخلاق‌مداری در حوزه فرهنگ و هنر «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) همزمان با برگزاری این رویداد موسیقایی، در راستای ترویج فرهنگ احترام و تکریم بزرگان فرهنگ هنر «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را راه اندازی کرد.

در توضیحات راه اندازی این پویش فرهنگی آمده است:

 «احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی، فرهنگی و دینی ما ایراینان است که سرمایه‌ای فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود و همگان به ویژه کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند وظیفه در حفظ و ارتقای آن دارند. در این میان، آشنا ساختن کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان این مرز و بوم به شمار می‌روند با این آموزه‌ها، ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

در این راستا، دبیرخانه سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) به عنوان یک وظیفه انسانی و یک مسئولیت فرهنگی و اجتماعی، «اخلاق‌مداری در حوزه فرهنگ و هنر» و «ترویج فرهنگ احترام و تکریم پیشکسوتان هنر» را مورد تاکید مجدد قرار داده و بدین منظور «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» را در قالب برنامه‌های سومین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم ۳) راه‌اندازی می‌نماید.

کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال می‌توانند در این پویش شرکت نمایند و احساس خود را نسبت به یک بزرگ‌تر و پیشکسوت هنری در قالب جمله یا پیامی کوتاه تا تاریخ پنجم دی ماه به دبیرخانه جشنواره یا از طریق کانال تلگرامی «پویش احترام به پیشکسوتان هنر» به آدرس @messagepooyeshehteram ارسال نمایند. این در حالی است که گزیده پیام‌ها در کتاب جشنواره منتشر و از ارسال کنندگان پیام‌های برگزیده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و جایزه همایون خرّم که ۱۷ دی ماه ۱۳۹۵ در تالار حدت برگزار می‌شود، تقدیر به عمل خواهد آمد.»

سومین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم) روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه با حضور گروه‌ها و هنرمندان گروه سنی کودک و نوجوان توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۳۷۹۵۰