خبرگزاری کار ایران

در نشست نخستین جایزه ایثار و رسانه مطرح شد:

فرهنگ یک جامعه برگرفته از باورهای نهفته در درون مردم آن جامعه است

نشست خبری نخستین دوره جایزه ایثار و رسانه سه شنبه ۲۳ آذر با حضور مشاور وزیر ارشاد ،دبیر و مسئولان اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید علامیان از تلاش ۱۲ تشکل صنفی و مطبوعاتی در برگزاری این جایزه قدردانی کرد و گفت: فراخوان نخستین نشان جایزه ایثار و رسانه تیرماه امسال منتشر شد و سه کارگروه، کار جمع‌آوری و طبقه‌بندی آثار، تعیین معیار‌ها و شاخص‌های داوری و همچنین ارزیابی آثار را برعهده داشتند.

وی با تشریح فرآیند طی شده در برگزاری این جایزه تا امروز از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه از طریق سایت مربوطه خانه ایثار تا دهم دی ماه امسال خبر داد و گفت: به آثار برگزیده به عنوان رتبه اول ۷ سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر و تندیس، به آثار برگزیده در رتبه دوم ۵ سکه بهار آزادی همراه با لوح تقدیر و تندیس و به آثار برگزیده در رتبه سوم این جایزه ۳ سکه بهار آزادی و لوح تقدیر و تندیس اهدا خواهد شد. مراسم اختتامیه این جایزه در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گفته علامیان تاکنون ۱۱۴۱ اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شده است و هر شرکت‌کننده می‌تواند ۳ اثر خود را به دبیرخانه ارسال کند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

سعید الفتی مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران نیز در سخنانی یکی از رسالت‌های اصلی این وزارتخانه را تقویت فرهنگ عمومی در جامعه عنوان کرد و گفت: فرهنگ یک جامعه برگرفته از باورهای نهفته در درون مردم آن جامعه است و در جامعه ما هم ایثار یکی از باورهایی است که جایگاه مستحکمی در فرهنگ دینی و ملی مردم ما دارد.

وی با بیان اینکه مقوله ایثار نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ۸ سال دفاع مقدس داشته است، تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار برکسی پوشیده نیست و ما وظیفه داریم از تلاش‌های رسانه‌ای در این زمینه حمایت کنیم که برگزاری نشان و جایزه ویژه ایثار و رسانه یکی از این کار‌ها است.

کد خبر : ۴۳۷۶۷۲