خبرگزاری کار ایران

اهدای سردَم زرین جشنواره مرشدان ایران به فرزندان ناصر فرهنگ‌فر

مراسم گرامیداشت زنده‌یاد ناصر فرهنگ‌فر با اهدای سردَم زرین جشنواره مرشدان ایران ازسوی بنیاد فردوسی به فرزندان این هنرمند در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ویژه برنامه «شبی به یاد ناصر فرهنگ‌فر» شنبه شب بیستم آذر با تجلیل از مقام هنری این نوازنده فقید تمبک با حضور علی مراد خانی(معاون امور هنری) محمدعلی کیانی‌نژاد، لوریس چکناوریان، قاسم رفعتی، محسن قاضی‌مرادی، داود گنجه‌ای، اردوان کامکار، یارتا یاران، قاسم زارع، کامبیز گنجه‌ای، علی بوستان، پژمان حدادی، حمیدرضا عاطفی، حمید خزاعی، فرامرز ظلی و جواد غراب در تالار وحدت برگزار شد.

محمدعلی کیانی‌نژاد در صحبت‌هایی طولانی با اشاره به اینکه موسیقی تنها ساز نیست گفت: موسیقی فقط ساز نیست. بلکه در نظر گرفتن اخلاقیاتی است که از آن‌ها غافل شده‌ایم. معتقدم علت از هم گسیختگی موسیقی امروز ایران، فقدان آشنایی با مواردی چون ادبیات است، از همین‌رو به زور هم که شده باید به جوانان غیر از موسیقی، ادبیات نیز آموزش داده شود.

او با بیان اینکه امروز دیگر نورعلی خان برومند و داریوش صفوتی نیست که جوانان را دور هم گرد آورد و به آنها در کنار موسیقی راه و رسم زندگی درست را بیاموزد، خاطر نشان کرد: زنده‌یاد صفوت در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی که امیدوارم روزی شاهد احیای آن باشم برای ما معلم کاراته و زبان انگلیسی استخدام می‌کرد. به اعتقاد او در ورزش کاراته عناصر روحی و جسمی‌ای وجود دارد که می‌تواند به هنرمند فعال موسیقی کمک زیادی کند و همواره به ما توصیه می‌کرد که شما وقتی به خارج از کشور برای اجرای برنامه و کنسرت می روید باید زبان انگلیسی بدانید که حداقل در محاوره و ایجاد دیالوگ با مشکل مواجه نشوید.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: باید بدانیم که مشکاتیان، لطفی و علیزاده همین طوری درست نمی‌شوند مگر اینکه میدانی برای پرورش داشته باشند. به خدا سوگند اگر این موارد را در نظر نگیریم ما در آینده‌ای نزدیک در حوزه موسیقی اصیل ایرانی با مشکل جدی رو به رو خواهیم شد.

در ادامه مراسم استاد علی اکبر شکارچی نوازنده پیشکسوت کمانچه به اجرای بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی و میلاد کیایی نوازنده سنتو و پیمان ناصح‌پور نوازنده تمبک به دونوازی پرداختند.

همچنین سردَم زرین جشنواره مرشدان ایران از سوی بنیاد فردوسی به آرش فرهنگ‌فر و خواهرش اهدا شد.

اجرای دونوازی شهرام میرجلالی نوازنده تار و آرش فرهنگ‌فر نوازنده تمبک پایان‌بخش ویژه برنامه «شبی به یاد ناصر فرهنگ‌فر» بود.

photo_2016-12-11_13-42-45

این مراسم‌ به همت شرکت راد نواندیش برگزار می‌شوند و از طریق سامانه کنسرت آنلاین کشور(حام) به صورت زنده برای مخاطبان سراسر کشور نیز قابل دسترسی خواهد بود.

کد خبر : ۴۳۶۸۶۳