خبرگزاری کار ایران

اصغر همت هم از کیهان انتفاد کرد؛

جایگاه بیضایی با این سم‌پاشی‌ها از بین نمی‌رود/کیهان؛ همان کیهانِ 25 سال پیش است

اصغر همت (هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون) نیز به یادداشت روزنامه کیهان درباره بهرام بیضایی واکنش نشان داد، گفت: بهرام بیضایی جایگاهی دارد که روزنامه‌ کیهان نمی‌تواند هیچ خدشه‌ای در بزرگی‌اش به وجود بیاورد.

اصغر همت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: دیدگاه و جواب من؛ خاموشی در مقابل این حرف‌هاست.

همت با بیان اینکه «از نظر من جایگاه بهرام بیضایی آن‌قدر رفیع است که این چیزها نمی‌تواند خدشه‌دارش کند» گفت: معتقدم بهرام بیضایی جایگاهی دارد که با این سم‌پاشی‌ها از بین نمی‌رود.

او ادامه داد: شأن بهرام بیضایی اجل بر این حرف‌هاست و حرف‌های بی‌ربط و غیرکارشناسانه‌ای که در مورد او زده می‌شود، فقط حامل یک دیدگاه سیاسی عقب‌افتاده در مورد ایشان است.

همت یادآور شد: خود آقای بیضایی چندین سال پیش راجع به کیهان حرف زده است و به نظر من کیهان هنوز همان است و فرقی نکرده است.

اشاره اصغر همت به نامه‌ای است که بهرام بیضایی در سال 1370 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت چراکه فیلم «مسافران» او پس از مدت‌ها تعویق اکران، بازهم اصلاحیه‌های تازه‌ای به آن خورده بود.

بیضایی در جایی از این نامه سرگشاده نوشته است: «قرار است گروه‌هایی به من فحش بدهند؟ خُب بدهند، مگر تا امروز چه می‌کردند؟ و شما را چه باک؟ مگر من کم فحش خورده‌ام؟ و خیال می‌کنید گروهی که به دلایل غیرفرهنگی نقشه کوباندن فیلمی یا سازنده‌ای را دارد با حذف صحنه‌هایی [که چون همه‌چیز بی‌دلیل است، حتی ممکن است از نظر آنان امتیاز فیلم باشد،] تغییر رای می‌دهند؟ من اگر فیلم‌های محبوب آنها را هم ساخته بودم فحش می‌خوردم؛ و هیچ فیلم و سازنده‌ای نیست که همه به یک‌اندازه بپسندند. و اگر قرار است کیهان‌نشینان و سوره‌نویسان و موتورسواران برای سرنوشت نمایش فیلم ما تصمیم بگیرند، پس چرا ما فیلم‌هایمان را به شما ارائه می‌کنیم؟»

کد خبر : ۴۳۶۲۷۶