خبرگزاری کار ایران

"گیله‌مرد و دریا "در گالری هپتا / اسماعیل بنی‌اردلان و بهنام کامرانی از نقاشی‌های ناصر رمضانی می‌گویند

نمایشگاه نقاشی‌های ناصر رمضانی با حضور اسماعیل بنی‌اردلان و بهنام کامرانی در گالری هپتا گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، "گیله‌مرد و دریا " نمایش مجموعه‌ای از ۳۵ سال نقاشی ناصر رمضانی  است که جمعه ۱۴ آبان، ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هپتا افتتاح می‌شود. اسماعیل بنی اردلان و بهنام کامرانی نیز در برنامه‌ای با عنوان "نگاهی به 35 سال نقاشی ناصر رمضانی" در روز افتتاح این نمایشگاه در ساعت 18 درباره آثار این هنرمند سخن خواهند گفت.

ناصر رمضانی متولد سال 1334 در گیلان است. شش ماهه بود که خانواده‌اش از رشت به انزلی رفتند و در این شهر کوچک ساحلی سکنی گزیدند. دوران ابتدایی و متوسطه را در مدارس انزلی پشت سر گذاشت و زیستن در شهری آباد و پررونق با مناظر طبیعیِ بدیع و چشم‌نواز، تأثیری عمیق بر پرده‌ی ذهن او باقی گذاشت.

از نوجوانی نقاشی با پاستل دلمشغولی جدّی‌اش شد و پس از موفقیت در مسابقات دبیرستان‌های انزلی (رقابتی که جدّی و پرمایه برگزار می‌شد)‌علاقه‌ی بیشتری به هنر یافت.

 از 19 سالگی پایش به تهران باز شد و یک سال بعد، در کلاس‌های آزاد دانشکده هنرهای‌ زیبا، اولین دوره‌ی رسمی آموزش نقاشی‌اش را با هانیبال الخاص آغاز کرد. پس از پایان این با نقاشی‌هایش به انزلی رفت و نمایشگاهی در کتابخانه‌ی مرکزی آن شهر برپا نمود. ماه‌های انقلاب را در شمال ماند و در سال 58 برای آموختن بیشتر به تهران بازگشت. در همان سال در مدرسه‌ی عالی ساختمان دانشگاه پلی تکنیک به تحصیل هنرهای تزئینی مشغول شد اما با انقلاب فرهنگیِ‌سال 59 و تعطیلی دانشگاه‌ها دوباره از تهران رفت.

در سال 61 نگارخانه‌ی "میرزا کوچک" را در انزلی تأسیس کرد که نخستین نگارخانه‌ی گیلان بود. از آن پس تا همیشه در آن شهر ماند و دامنه‌ی تجربیات نقاشی و عکاسی را تا تبدیل شدن به یک نقاش حرفه‌ای پی گرفت. ناصر رمضانی در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی شرکت کرد که غالب آن‌ها در گیلان برگزار شدند اما تنها نمایشگاه انفرادی او در پایتخت به سال 1373 و به همت زنده‌یاد معصومه سیحون در گالری ضرابی برپا شد.

ناصر رمضانی سال‌هاست که در کارگاه خود در انزلی نقاشی و زندگی می‌کند. در این مدت هنرمندان بزرگی چون عباس کیارستمی مشتری علاقمند آثار او بوده‌اند و خود به همین دیدارها کم‌تعداد از آثارش بسنده کرده است. حالا ‌بعد از 23 سال، نمایشگاه با 22 اثر از دوره‌های متفاوت نقاشی او در گالری هپتای تهران برپا خواهد شد.

این نمایشگاه تا  ۱۹ آبان در گالری هپتا به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، بن‌بست نیکوشهر، شماره سه، ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۴۲۵۱۶۸