خبرگزاری کار ایران

فیروزآبادی اعلام کرد؛

هزینه نذری‌های دهه اول محرم دو هزار میلیارد تومان است

سیدابوالحسن فیروزآبادی معتقد است که هزینه نذری‌هایی که مردم در دهه اول محرم می‌دهند؛ دو برابر کل بودجه سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی (قائم مقام وزیر کار و رئیس شورای عالی فضای مجازی)، در یک برنامه کاملا اجتماعی به نام محرم و خیر جمعی طی سخنانی با اشاره به ریشه خیر در اسلام و فرهنگ ایرانی گفت: دامنه واژه‌هایی که در قرآن و اسلام درباره خیر آمده بسیار است و در قرآن وقتی ما کلماتی همچون انفاق خمس، زکات، کمک به ایتام و بسیاری کلمات دیگر را می‌بینیم آن‌ها به صورت مستقیم به کار خیر اشاره دارند.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه اسلام یک سیستم مشخص برای خیرات دیده است، گفت: امروز در جامعه ما پشتوانه نظری برای کار خیر وجود دارد و ما در فرهنگ شیعه خود و آیین‌های دینی سرمایه‌های اجتماعی بزگی در امر خیر داریم.

وی ادامه داد: عزاداری اباعبدالله و حماسه عاشورا یک سرمایه است و سرمایه بسیار بزرگی برای ملت ما و باعث شده ملت ما به وحدت برسد و انقلاب اسلامی پیروز شود و تمام جامعه ما از این سرمایه تا ابد استفاده می‌کند و باید قدردان آن باشد.

قائم مقام وزیر کار با اشاره به علاقه مردم به حضرت اباعبدالله (ع) و عزاداری برای دهه محرم گفت: فقط نذرهایی که در دهه اول محرم داده می‌شود حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که این میزان پولی که صرف نذری‌ها می‌شود ۲ برابر بودجه سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: می‌توان این مبالغ را به خوبی هدایت کرد و یک احصای کامل درباره کارهای به وجود آورد.

فیروزآبادی ادامه داد: رقم ۲ هزار میلیارد تومان فقط بخش کوچکی از نذورات و خیراتی است که مردم در طول سال انجام می‌دهند و اگر بخواهیم تمام خیراتی که در طول سال هزینه می‌شود را بررسی کنیم قطعا به رقم‌های بیشتری می‌رسیم.

وی افزود: می‌توان با یک برنامه‌ریزی و نگاه پیشگیرانه این هزینه‌ها را به خوبی هدایت کرد و حتی سازمان‌های بیمه‌گر را نیز در این بخش به صحنه آورد.

کد خبر : ۴۱۸۱۰۳