خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مریم سعادت مطرح شد؛

کار برای کودکان را "دوزاری" می‌دانند

مریم سعادت با بیان اینکه برخی کارهای کودک را بی‌ارزش و دم‌دستی می‌دانند؛ گفت: افرادی که قرار است از ما حمایت کنند؛ کار برای بچه‌ها را دوزاری و بی‌ارزش می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، 31 شهریور ماه در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرتی برای کودکان برگزار شد. این برنامه که «کنسرت حشرات» نام داشت؛ کاری از گروه «پرواز» بود که سال‌هاست به کارگردانی مریم سعادت اجراهای متعددی را روی صحنه برده است.

سعادت با بیان اینکه از حدود یازده سال پیش به طور مداوم اجرا داشته‌ایم، اظهار کرد: در گذشته این کنسرت را به مدت یک ماه در تئاترشهر و بعد از آن در اغلب فرهنگسراها در تهران و شهرستان‌ها طی این یازده سال اجرا کرده‌ایم.

سعادت ادامه داد: این‌ روزها نیز این کنسرت را بیشتر در محل‌هایی اجرا می‌کنیم که از ما دعوت شده باشد.

این کارگردان درباره اجرای آن‌لاین کنسرت گفت: آقای کیارس (آهنگساز) کارهای اجرایی را انجام دادند و برنامه اجرا روز سی و یکم شهریور برای کودکان کار و بدسرپرست برگزار شد.

سعادت با بیان اینکه شخصا از اجرا راضی نبوده؛ گفت: درحالیکه به نظر من؛ این اجرا ضعیف بود اما کودکان حاضر در مراسم از کار بسیار لذت بردند و آن را دوست داشتند.

او درباره اجرای کارهایی مانند کنسرت حشرات توضیح داد: چند سال بعد از اجرای کنسرت حشرات قسمت دوم آن را نیز اجرا کردیم. قسمت دوم این کار برای مخاطب نوجوان است و از آنجا که ممکن است برای مخاطب عام نباشد؛ هنوز اجرای عمومی نداشته‌ایم.

این کارگردان درباره بخش دوم این کنسرت نیز توضیح داد: اگر موقعیت مناسبی پیش بیاید و افرادی که قرار است از ما حمایت کنند کار را دوزاری و بی‌ارزش ندانند؛ قطعا قسمت دوم کنسرت حشرات را نیز اجرا می‌کنیم.

او با گلایه از برخی کم‌لطفی‌ها در رابطه با کار برای کودکان گفت: سال‌هاست در زمینه کودک کار می‌کنم و در این زمینه بسیار شناخته شده هستم اما وقتی صحبت از کار در زمینه کودک می‌شود و قرار است امکاناتی در اختیار ما قرار دهند؛ طوری رفتار می‌کنند که گویی کارهایی که برای کودک انجام می‌شود؛ بی‌ارزش است و به دیده حقارت به کارها نگاه می‌کنند.

کارگردان کنسرت حشرات ادامه داد: متاسفانه کارهایی که درباره کودکان ساخته می‌شود را دم‌دستی و شوخی می‌دانند و در طول همکاری؛ به نوعی به ما توهین می‌شود و از کار دلسرد می‌شویم.

سعادت با بیان اینکه به کار کودک علاقمند است، تصریح کرد: مسئولان ما همیشه تاکید دارند کودکان آینده‌سازان فردا هستند پس چرا به مسائل فرهنگی کودکان کم‌توجهی می‌شود و وقتی قرار است برای کودکان کار شود هنوز مشکلات بسیاری برای گروه‌ها ایجاد می‌شود.

139507011348179187225510

کد خبر : ۴۱۳۵۹۷