خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشنواره فیلم مقاومت مطرح شد؛

جشنواره مقاومت به دنبال انعکاس رشادت‌های انقلابیون است

نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امروز؛ ۲۸ شهریور ماه؛ در محل موسسه فرهنگی اسوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این مراسم علاوه بر اهالی رسانه، محمد خزاعی (دبیر جشنواره)٬ سردار جباری (مدیرعامل بنیاد روایت) و همسر شهید اسدی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست؛ از 13 پوستر اصلی و جنبی جشنواره رونمایی شد. تعدادی از این پوسترها به بخش‌های مختلف جشنواره تعلق داشت شامل: پوستر اصلی جشنواره٬ نکوداشت فرج‌الله سلحشور، نکوداشت سعید کشن‌فلاح٬ نکوداشت عماد مغنیه و نکوداشت شهید سیاح طاهری.

جباری با تبریک دهه ولایت؛ این جشنواره را متعلق به شهدا و رزمندگان دانست و گفت: جشنواره مقاومت بنای اصلی‌اش بر انعکاس رشادت‌ها و پایمردی‌های کسانی است که سالیان سال در کنار انقلاب ایستاده‌اند.

مدیرعامل بنیاد روایت افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی نقطه امن جهان شناخته می‌شود به واسطه حضور رشیدمردانی است که جلوی اسکتبار  جهانی ایستادند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

محمد خزاعی نیز با انتقاد از جشنواره‌های خارجی گفت: این جشنواره‌ها همواره سیاسی و اقتصادی هستند و هیچگاه به انقلاب و جریان‌های ضدظلم جهان نگاه خوبی ندارند. تا به حال در هیچکدام از این جشنواره‌ها؛ فیلمی درباره مقاومت به نمایش درنمی‌آید.

دبیر جشنواره مقاومت افزود: این دوره از جشنواره مقاومت نقطه عطفی خواهد بود و ما در این دوره تغییرات فراوانی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تقریبا ۲۹۰۰ اثر از ۱۰۴ کشور جهان به جشنواره ارسال شده که این نشان می‌دهد موضوع مقاومت تنها به کشورهای همسایه ختم نمی‌شود. از بین آثار ایرانی و خارجی رسیده به جشنواره؛ ۲۹۴ اثر به نمایش درمی‌آیند که ۶۱ اثر بین‌المللی خواهیم داشت.

دبیر جشنواره افزود: در این جشنواره بخش جلوه‌گاه نور که در مقام پدران و مادران شهدا برگزار خواهد شد. این بخش به این دلیل شروع شده که این عزیزان گنجینه پرباری از خاطرات انقلاب و جنگ هستند.

کد خبر : ۴۱۱۸۸۶