خبرگزاری کار ایران

خبرهای ضدونقیض درباره بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش از دستگیری مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به جرم اختلاس از سپرده‌های اعضای صندوق خبر داده است.

به گزارش ایلنا، از قرار معلوم مدیرعامل این صندوق به همراه همسر و پسرش که از مدیران مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بودند، اسنادی جعلی تهیه و مبالغ زیادی از صندوق ذخیره برداشت و به حساب‌های شخصی خود واریز کردند.

این منبع آگاه گفته: حراست و بازرسی وزارت آموزش و پرورش با پیگیری موضوع، وی و همدستانش را بازداشت کرده و تحویل مقامات قضایی داده‌اند.

با این وجود خبرگزاری تسنیم روز گذشته بازداشت غندالی را تکذیب کرده است.

براساس خبر این خبرگزاری؛ شهاب الدین غندالی (مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان) در گفتگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد:‌ بنده به عنوان مطلع در رابطه با وضعیت ضمانت‌‌نامه‌های بانک سرمایه احضار شده و توضیحاتی را ارائه کردم.

وی افزود:‌ هم‌‌اکنون بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح است که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم چرا که تحقیق و تفحص حق مجلس است.

صندوق ذخیره فرهنگیان با بیش از 800 هزار نفر عضو وابسته به آموزش و پرورش است و از سپرده‌های ماهانه فرهنگیان به آنها سود سالانه پرداخت می‌کند و بانک سرمایه نیز از زیرمجموعه‌های این صندوق محسوب می‌شود.

کد خبر : ۴۰۴۴۲۲